Eerst moet je zeker weten dat sprake is van woonfraude (= huurder woont zelf niet in de woning).
Vervolgens kun je contact opnemen met de verhuurder van de woning.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn meerdere vormen van woonfraude.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Computoon, als men niet zelf de vastgoedverhuurder is, is het aan te bevelen de verhuurder in kennis te stellen van het "vermoeden".
Als buitenstaander kan men zoiets nooit zeker weten en dan "melden" bij de gemeente is wel het meest nare dat men dan kan doen.
Bij vermoedde van woonfraude kan men altijd een melding maken bij de desbetreffende gemeente.