Als een relatie voorbij is en diegeen heeft nog foto's van jouw op zijn website staan en ik wil dat niet, is hij dan verplicht om ze te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
8 jaar geleden
had je een relatie met een fotograaf dan? of bedoel je op facebook?
en wat voor soort foto's zijn het?
Erna55
8 jaar geleden
Bedoel je cht op de website ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/ Ik zou zeggen nee. "Het niet willen" is geen reden, je moet een redelijk belang hebben.

Antwoorden (1)

ja, dit heet portretrecht. als jij hem/haar dwingt om ze er af te halen, en hij/zij doet dit niet, dan kun je hem voor de rechter slepen, en dan is de kans 99,9999 procent dat je wint.
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Zie de reactie van MrTomaat .
Wat is dan het "redelijke belang" ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bovendien is de kans groot dat Suus tijdens haar relatie hier toestemming voor heeft gegeven. In dat geval doet de ex ook niets fout door de foto's te laten staan.
Van mij geen min, maar ik vind wel, dat je antwoord niet erg sterk is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Ik zou graag de jurisprudentie zien van rechters die onschuldige foto's afdoen als inbreukmakend op de persoonlijke levenssfeer. Volgens mij moet er dan echt wel heel wat anders aan de hand zijn dan wat foto's met vrienden, of een foto op vakantie waarvan het bereik niet verder gaat dan een paar bezoekers op een facebookpagina of zelfgemaakte website. http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/ De vrager is wat onduidelijk over wat de foto's inhouden, maar dan nog is je 99,9999% claim compleet onwaarschijnlijk.