Mag er op een bouwplaats in een bouwkeet gerookt worden? (er is ook een niet rook keet aanwezig)

Als de rokers koffie willen hebben moeten ze dit halen bij de niet rook keet.

Het opruimen en schoonhouden moeten de rokers zelf regelen. Er zijn ramen in de keet die open kunnen.

8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (2)

Als er ook een niet-rookkeet aanwezig is, voldoet de werkgever aan alle gestelde eisen van de in 2004 ingevoerde wet voor een rookvrije werkplek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, mits er uiteraard in de niet-rookkeet niet gerookt wordt.

Je kunt de "rookkeet" zien als een niet-verplichte service van de werkgever aan de rokers, te vergelijken met het "bushokje" voor rokers dat verschillende werkgevers naast hun gebouw hebben staan.

De niet-rookkeet is dan te zien als een "gewone" bedrijfskantine, waar uiteraard niet gerookt mag worden.
Computoon