Hoe snel gaat een ontruiming?

Hallo
Op dit moment heeft mijn moeder helaas een huurachterstand, ikzelf ben heel hard aan het knokken om haar in het huis te laten zitten, de woningbouw is daarentegen vrij onverbiddelijk, dus ben met een externe partij aan het kijken naar een oplossing, maar wat ik dus vragen wilde, vorige week toen de woningbouw mij belde, of ik al een oplossing had, zei ik nou we zijn er druk mee bezig, en het gaat goed, ja zegt ze, ik doe een laatste poging, anders gaan we een vonnis halen. Nu is daar al meer dan een week van verstreken, er is (nog) geen deurwaarder aan de deur geweest, om opgeroepen te worden bij de rechtbank. maar kunnen ze ook zonder ons in te lichten een vonnis krijgen? Het gaat wel de goede kant op, maar naar hun zin toch te langzaam denk ik.
Wat kan ik eventueel nog het beste doen? Langsgaan bij de woningbouw?
Mijn moeder is daarentegen ook ernstig ziek, heeft Astma, bloedarmoede en diabetes, speelt dat ook nog een rol?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neem contact met hen op, is beter om uit jezelf aan te geven dat je er zelf ook druk mee bezig bent. Geeft hen ook meer vertrouwen
svetivlas
8 jaar geleden
Ik weet niet of er wel een deurwaarder komt.
Een familielid van mij zat enkele maanden in de gevangenis en ik haalde af en toe zijn post uit het halletje van z'n huis.
na een maand of 4 zat er een brief bij van de woningbouw incl rechtelijke uitspraak en datum waarop het pand leeg en verlaten moest zijn. de betreffende ppersoon heeft verder nergens van gehoord, ook geen dagvaarding oid. Ik ben de sleutels in gaan leveren en de woningboouw heeft het pand leeg laten halen en de opbrengst verrekend met de huurachterstand.

Antwoorden (2)

Het lijkt mij het beste als je niet afwacht maar zelf contact opneemt om de woningbouwvereniging op de hoogte te brengen van de vorderingen. Probeer zo concreet mogelijk te zijn. Met 'het gaat de goede kant op' en 'ben er hard mee bezig' kunnen ze niet zoveel. Noem datums waarop de boel is opgelost en hou je daar dan ook aan.

De aandoeningen van je moeder zijn heel vervelend, maar niet van invloed op de huurachterstand.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga ze contacteren
Allereerst : houdt contact met de woningstichting! Heel belangrijk, laat merken dat je moeder de huurachterstand wil inlopen. Vraag een betalingsregeling aan >>betaal dan ook op tijd .

Ook: zoek contact met Maatschappelijk Werk. Zij kunnen je bijstaan. Zij weten hoe en wat er allemaal gebeurt en wie je waarvoor nodig hebt, informatie moet zoeken etc.
Een ambulant begeleider [voorheen maatschappelijk werker] kan alles voor je betekenen, regelen en uitzoeken... als je een goede treft!

Verder: ga naar het Juridisch Loket met AL je papieren echt alles... zodat ze daar kunnen zien waar het precies overgaat. Dus echt al je brieven/mails/facturen ook je rekeningoverzichten nou ja... gewoon alle papieren meenemen.

De gezondheid van je moeder: ernstig ziek ... tja astma is heel beroerd, bloedarmoede ook en dan nog diabetes ... Ik weet niet of iemand met deze ziektes als 'ernstig ziek' bestempeld zal worden. En of het uitmaakt, denk het niet , maar ik weet het niet.

>>> Maatschappelijk Werk is de aangewezen weg, zoek hier zo snel mogelijk hulp.

Ook een sociaal raadsman [advocaat/jurist die gratis is afhankelijk van je inkomen] kan helpen, heeft vaak een wachttijd, maar niet geschoten is altijd mis. Informeer in ieder geval.

Je zegt dat het 'wel te langzaam zal gaan naar hun zin' ... maar dat weet je niet, dus INFORMEER, leg contact , toon belangstelling en laat merken DAT JULLIE ER AAN WERKEN ... vraag om een betalingsregeling , vraag wat zij willen voorstellen!