Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

gemaakte overeenkomst wordt niet nagekomen wat kan ik er aan doen?

In mijn vorige relatie was een schuld er was een afspraak gemaakt (overeenkomst) van verkoop spullen om in te lossen . Ik heb mijn deel verkocht en ingelost. Ex verkoopt niet maar ruilt om met een andere auto. Nu inmiddels 3 maanden geleden. Heb hem er overgemaild om dat bedrag over te maken van de waarde ervan maar geen reaktie. Wat kan ik doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
673
tinus1969
8 jaar geleden
Afspraak met wie?
Wat voor schuld?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Stuur een aangetekende brief, met bericht van ontvangst, waarin je aangeeft welk bedrag je verwacht te ontvangen, en waarom. Stel daarbij een redelijke termijn (bijvoorbeeld 4 weken), en vermeld dat indien er niet wordt betaald je zult overwegen de schuld juridisch in te vorderen. Dit brengt kosten met zich mee, ook die zullen worden verhaald zeg je. Formuleer het vriendelijk of neutraal, iemand tegen je in het harnas jagen helpt je niet verder.
Mocht er niet betaald worden, ga dan langs bij een deurwaarderskantoor of rechtswinkel. Zij kunnen je verder helpen. Een 'echte' advocaat is duur, en pas nodig bij heel hoge bedragen of als de zaak erg ingewikkeld is. Je kunt het ook zelf voor de rechter brengen, maar voor een leek is dat best wel ingewikkeld.
(Lees meer...)
teusvh
8 jaar geleden
Deurwaarde.

Nodig:
Bewijs
Locatie
Vorafgaande waarschuwing
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding