Kan men een verlopen identiteitsbewijs zonder problemen verlengen?

Moet je dan extra bewijzen overleggen of een boete betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor geen probleem, zolang je inderdaad niet wordt aangehouden, ik zou hem wel z.s.m. verlengen maar je krijgt zeker geen boete hiervoor als je op het gemeente huis bent om hem te verlegen. Ouderen mogen straks zelfs gaan stemmen met een verlopen pas ( of dat willen ze ingaan voeren) omdat bij de afgelopen verkiezingen een hoop ouderen niet konden stemmen omdat hun passen waren verlopen, en dat dus weer een hoop stemmen scheeld.

Je zult geen problemen ondervinden. Als je tenminste niet heb gereden met ongeldig rijbewijs en daarop betrapt bent

http://www.goeievraag.nl/vraag/id-kaart-verlengen.9668 hier kun je alles lezen

Extra bewijzen weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat je zeker géén boete er voor krijgt. Wie weet heb je een rijbewijs, een paspoort of nog wat anders (wettig geldigs) thuis liggen, en zou je je dus gewoon kunnen legitimeren wanneer nodig. Een boete voor het feit dat je een legitimatiebewijs over datum hebt laten gaan is dus niet strafbaar. Pas wanneer je hem moet laten zien (op straat dus) en hij is dan niet geldig, ben je strafbaar.

jahoor geen probleem

Bij bepaalde instanties wordt wel degelijk een geldig legitiatiebewijs gevraagt bijvoorbeeld als je ww wilt aanvragen. .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100