Is het homohuwelijk in Australië verboden?

Sommige sites zeggen dat het legaal is, maar andere sites zeggen weer dat het verboden is... Weet iemand het juiste antwoord?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Recognition_of_same-sex_unions_in_Australia Verboden is een beetje een vreemd woord. Het is gewoonweg niet mogelijk. Er zijn wel veel andere mogelijkheden. Ik neem aan dat je Australië als land bedoelt, niet als continent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah blijkbaar is het deze week veranderd.

Antwoorden (1)

Met ingang van deze maand (december 2015) erkennen vier Australische staten (Tasmania, New South Wales, Queensland en Victoria) het homohuwelijk.
Dit betekent dat 80% van de Australische bevolking dit huwelijk erkent.

Toegevoegd na 2 minuten:
In 2013 had het Australische hooggerechtshof nog een streep gezet door wetgeving die het homoseksuele stellen mogelijk maakte te trouwen.
SimonV