Is Anime streamen legaal in Nederland?

Omdat er vooral nu een grote oproer is over Popcorn Time vroeg ik me af of dit ook voor Anime kan gelden.

Immers, Anime is niet zo populair in Nederland als PT. Ook heb ik nergens kunnen lezen dat mensen boetes hebben gekregen door het kijken van Anime op sites waar je er niet hoeft voor te betalen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Het beste antwoord

Ja. Althans zolang JIJ niet de rechten hebt over de content is het illegaal om het te streamen of de stream te bekijken.

Populariteit en pakkans hebben er niks mee te maken, dat zijn drogredenen. Ik ben nog nooit gepakt voor door rood rijden met de fiets (dat zegt ook niks).

Toegevoegd na 1 uur:
Excuus het antwoord is nee natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah.. Dankjewel! Maar.. Dan zou dit ook voor apps gelden toch? In de Appstore ( Apple ) zijn er diverse apps die mensen aanbieden om youtube videos te "cachen" of liedjes gratis te laten downloaden. Ben jij hier verantwoordelijk voor of de makers van de apps zelf?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat op youtube staat is "legaal" en als het dat niet is gaat Brein heus niet achter de mensen aan die het kijken. Iets cachen wat je toch al mag zien is ook geen probleem. Youtube en MPAA en RIAA hebben afspraken en yt probeert zicht te houden aan de DMCA. Dat is een heel ander verhaal dan utorrent en PT.