Hoe bewijs ik het antedateren van een factuur (zie tevens toelichting)?

Ik heb een factuur ontvangen per post, in plaats van een postzegel staat er op gedrukt: "TNT Post Port Betaald, Port Payé, Pays-Bas"

Op dit type enveloppe zit wel onderaan een soort oranje streepjescode en daarboven staat een code IA11PP gevolgd door mijn postcode en huisnummer.

Kan ik op de een of andere manier de daadwerkelijke verzenddatum uit die gegevens halen, of kan TNT dat misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Ook al zal je via die streepjescode kunnen bewijzen,dat de factuurop een bepaalde datum door TNT behandeld is, dan nog kun je niet hard maken,wanneer de afzender de factuur verstuurd heeft.Hij kan wel stellen,dat de enveloppe ergens tussen wal en schip terecht gekomen is en ergens dagen heeft rondgezworven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja okee, maar puur even een voorbeeld, stel ik stuur jou een brief, ik zet er als datum 1 maart 2010 boven, jij ontvangt de brief echter pas op 30 maart, je gaat het na en TNT zegt dat ze de brief op 29 maart hebben behandeld en op 30 maart hebben bezorgd. Dan kan ik hoog en laag springen, maar dan heb ik de brief duidelijk geantedateerd toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd zeggen,dat de brief ergens bij de TNT is blijven steken en pas 4 weken later is teruggevonden. Ik weet dat het geen sterk argument is,maar TNT kan alleen maar aangeven wanneer zij de brief behandeld hebben,maar niet wanneer ze hem hebben ontvangen.

Andere antwoorden (1)

Wat jij bedoelt is de KIX-code!
En vaak kan tnt die wel terughalen.
Als het een grote partij was die verzonden is dan is er ook een orderformulier bij tnt ingeleverd met die zelfde KIX-code.

Toegevoegd na 2 minuten:
En vaak worden ze ook nog in My-Post verwerkt..dus dan is de kans nog groter!