als je struikelt over een balk in een prive parking en je breekt je schouder kan je dan die garage aansprakelijk stellen?

Een vrouw huurt een plaats in een prive garage , de normale toegangsdeur kan ze niet openen, ze gaat langs een ander deur nr binnen, in half donker ziet ze niet dat er een balk in, op de grond ligt, ze struikelt daarover, valt en breekt haar schouder op vier plaatsen . Wat nu ? Men verteld haar dat er niets kan gedaan worden er hangt immers bordje met op eigen verantwoordelijkheid . Hoe zit dat nu ? Wat kan en mag ze doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is de verantwoordelijkheid van de beheerder van het gebouw om het gebouw op normale manier toegankelijk te maken. Dus als het gebouw gebruikt wordt op een normale manier en op een normale manier betreden wordt, dan is het de verantwoordelijkheid van de beheerder om voor normale verlichting te zorgen zodat je eventuele hindernissen te zien. Het beroemde voorbeeld is een inbreker die gaat een pand binnen en valt en breekt wat, want de vloer is spiegelglad. Wie is dan verantwoordelijk de inbreker want hij kan weten dat bij zijn normale werkzaamheden er risico's zijn en er een bordje bij de ingang hangt "betreden op eigen risico" en "verboden betreden voor onbevoegden" of de eigenaar die weet dat het zeer normaal is dat mensen uitglijden over spiegelglad vloer en dat je mensen specifiek dient te waarschuwen voor dat risico. Ook de ziektekosten verzekering wil zeer graag weten of iemand anders dan de persoon die gevallen is verantwoordelijk gesteld kan worden. Dus mijn advies is meldt het aan de ziektekosten verzekering en laat hun juridische afdeling maar de schuldvraag uitzoeken. Sorry geen duidelijk ja of nee antwoord. Maar ik hoop voor de vraagsteller dan een letselschade jurist tijd heeft om hier een antwoord op te geven. Toegevoegd na 2 minuten: Ik lees de vraag wat beter en nu is mijn antwoord. Verhalen op de ziekenkostenverzekering en melden dat de schuld vraag onduidelijk is. Ik ben geen jurist en de vraagsteller is zeer waarschijnlijk geen jurist want anders zou de vraag niet in deze vorm gesteld worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100