cafehouder zegt tegen klant dat de gokkast vol moet zitten maar later blijkt dat hij hem zelf leeg heeft gehaald. Is daar iets aan te doen?

Cafe/cafetaria waar ik bijna elke dag wel even kom zegt tegen mij bij binnenkomst "ze hebben gisteren veel gegokt en niks gewonnen. Nu is de kans groot dat je wint." Waarop ik het probeer en vervolgens 600 euro kwijtraak en er geen moment van winst geweest is. Nu heb ik de mede-exploitant betrapt dat hij zelf voor openingstijd gaat spelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij het opstellen van een gokkast in de horeca zijn twee partijen betrokken. De exploitant is de eigenaar die de gokkast opstelt. De mede-exploitant is bijvoorbeeld de caféhouder die een gokkast in zijn zaak heeft staan. De opbrengst van de gokkast moet door beide partijen worden gedeeld. Een speler mag gemiddeld per uur niet meer verlies lijden dan 40 euro. Minstens 60% van de inzet moet weer uitgekeerd worden. Bovendien mag de jackpot niet meer dan tweehonderd keer de inzet van het basisspel bedragen. Vanaf 1 juli 2008 moeten de eigenaren van de kansspelautomaten (gokkasten) 29% kansspelbelasting betalen over de volledige opbrengst (verschil van inworp en uitbetaling) van hun automaten. Deze regeling (geen btw, wel kansspelbelasting) heeft alleen maar betrekking op gokkasten, niet op behendigheidsautomaten zoals flipperkasten e.d. Het lijkt mij vreemd dat een mede-eigenaar via zelf spelen een gedeelte van de winst er probeert uit te halen. Wat je eraan doet? Eerst moet uitgezocht worden of het gedrag van de mede-exploitant in orde is. Dat kan door de vraag voor te leggen of een klacht in te dienen bij de burgemeester van de gemeente die de vergunning verleent. Hij is de aangewezen persoon om te beslissen of het gedrag van de mede-exploitant oorbaar is. Toegevoegd na 3 minuten: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002469/geldigheidsdatum_28-09-2015#TitelVIa Artikel 34 lid 2

Bronnen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002469/geld...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100