Kan ik het Kifid in gebreke stellen? Dank

Volgens de site van het Kifid volgt een uitspraak binnen 6-8 weken na een hoorzitting. Deze termijn is al verstreken. De uitspraak heb ik echter niet niet. Kan ik het Kifid in gebreke stellen? Heb ik recht op een dwangsom als het Kifid niet binnen twee weken na mijn ingebrekestelling een uitspraak doet? Dank

8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de site van het Kifid staat hoe je een klacht moet indienen als je vindt dat je niet goed bent behandeld. Zi link. Bronnen:
- https://www.kifid.nl/kifid/u-heeft-een-klacht-over-kifid
Wouter2011
8 jaar geleden
Dank. Dus alleen een klacht en geen recht op een dwangsom bij niet tijdig beslissen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is hier geen Amerika waar je met elke klacht bakken met geld krijgt
Antoni
8 jaar geleden
Heb je al geïnformeerd waarom je de uitspraak nog niet hebt ontvangen? Dat lijkt mij de eerste stap.
Wouter2011
8 jaar geleden
Als het Kifid verplicht is een beslissing binnen een wettelijke termijn te nemen, is een reden waarom van te laat beslissen niet relevant...
Weet iemand of het Kifid valt onder de Wet dwangsom en beroep?
Antoni
8 jaar geleden
Zo bedoelde ik mijn opmerking niet. Misschien is de uitspraak wel door het Kifid naar je opgestuurd, maar is er iets misgegaan bij de post en ligt het dus niet aan het Kifid. Of misschien heeft het Kifid de post aan jou per ongeluk verkeerd geadresseerd. Of is er nog een andere oorzaak waarom je de uitspraak niet hebt ontvangen. Ik raad je aan dit eerst na te gaan door te informeren bij het Kifid en pas daarna andere stappen te overwegen. Dat lijkt mij de beste manier om te beginnen met het vinden van een oplossing van je probleem.
Antoni
8 jaar geleden
@Wouter2011, is het probleem al opgelost? Ik ben benieuwd hoe de situatie nu is.
Wouter2011
8 jaar geleden
Het Kifid zei dat er een commissielid wordt vervangen. Vandaar heb ik de uitspraak nog niet. Maar ik weet nog steeds niet of het Kifit onder de Wet dwangsom en beroep valt. Kun je me misschien helpen?
Antoni
8 jaar geleden
Stom dat je niet geïnformeerd bent over de vervanging van het commissielid. Dat zou wel netjes zijn geweest van het Kifid. Een antwoord op je vraag heb ik niet, maar tinus1969 heeft inmiddels een antwoord gegeven. Overigens geldt nog steeds dat de eerste stap een klacht indienen bij het Kifid is.
Wouter2011
8 jaar geleden
De Kifid-werkwijze verbaast me niet. 7 jaar geleden had ik een klacht over de uitvaartverzekeraar van mijn overleden stiefvader. De verzekeraar verlaagde een hoogte van de uitkering met 50% zonder mijn stiefvader en zijn nabestaanden te informeren. Het Kifid vond de verzekeraar slechts 25% van het verschil diende te betalen. Via een advocaat wist ik van de verzekeraar niet alleen een volledige uitkering te krijgen maar zelfs de wettelijke rente. Een klacht zal ik zeker overwegen! Dank!

Het beste antwoord

Nee, je kunt het kifid niet in gebreke stellen en een dwangsom eisen, omdat het Kifid geen overheidsorgaan is. het is een onafhankelijke stichting.
tinus1969
8 jaar geleden
Wouter2011
8 jaar geleden
Hi Tinus, Dank! Dat wilde ik weten!