Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel Belastingen beetaal ik nog als ik een telefoon uit china wil invoeren?

Hallo, ik heb een leuke goedkope telefoon* uit china gevonden.
Hij kost € 163.46 maar ik dacht dat daar ook nog belastingen over heen komen. is dat zo? en hoeveel zou dat dan zijn?



*http://www.everbuying.net/product957338.html?utm_source=shareasale&utm_medium=shareasale&utm_campaign=shareasale

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
593

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal gesproken betaal je 21 % BTW over zowel de waarde van het artikel als over de verzendkosten. Daarnaast betaal je vaak nog een paar tientjes inklaringskosten van de douane. Dat maakt inkopen in het buitenland een stuk onaantrekkelijker dan het lijkt.
Bovendien heb je met China veel te maken met nep-artikelen, die zelfs helemaal niet toegelaten worden, en dan kun je fluiten naar je telefoon en je geld. Bezint eer ge begint dus. Soms gaat het goed, maar het kan een gok zijn. En er komen eigenlijk altijd kosten bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe zeker weet je dat ? Want als ze in China IETS goed kunnen , is het wel namaken - tot en met officiële papieren aan toe ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding