Als je bij een airsoft vereniging in Nederland zit mag je dan legaal airsoft wapens in huisbezit hebben?

Zodra ik 18 ben wil ik graag naar een airsoft vereniging ergens vlakbij Amsterdam zodra ik daar officieel lid van ben heb ik dan het recht om legaal een airsoft geweer met munitie in huis te hebben? Bijvoorbeeld op een plank?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik hoop het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik hoop dat je er naast zit. Want als ik zo een klein beetje op internet zie mag het wel dit is alleen voor de zekerheid ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag er buiten de schietschool toch niet mee schieten, dus waarom zou je uberhaupt een wapen van welk soort in huis willen hebben?
In de schietschool zijn kluisjes daarvoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgensmij heeft u niet zo'n verstand van airsoft. Want je bent verplicht die wapens te kopen mevrouw. Die kan je daar niet achterlaten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En airsoft en schietschool zijn 2 compleet andere dingen schietschool valt meer onder training , airsoft is een sport.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de plank ik dacht het niet. In een gesloten kast.
http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb je een wapen vergunning voor nodig en die krijg je niet zomaar meer. De meeste krijgen er geen meer en moet de wapen opgeslagen worden in een wapen kluis/depot op de vereniging
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie het antwoord van ronron1212. hij heeft helemaal gelijk, je moet lid zijn van de NABV. Dan mag je airsoftwapens thuis hebben. Of je ze op een plank zet of in een gesloten kast maakt niet uit. De wapens mogen niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Je mag ze dus ook niet meenemen in je tuin. Bij vervoer naar een airsoft-evenement moet je ze dusdanig inpakken, dat men niet kan zien dat het een wapen is. Je moet geen paniek veroorzaken in de trein of metro!

Antwoorden (1)

Een Airsoft apparaat is in beginsel een verboden wapen !

Tenzij:

Je 18 jaar of ouder bent en Lid bent van de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging www.nabv.nl (zie hun voorwaarden)

Dan pas mag je onder die voorwaarden een Airsoftapparaat kopen bij de Wapenhandel.

Voor een aankoop bij ons dien je je dan te legitimeren d.m.v. een geldig identiteitsbewijs en je Lidmaatschapskaart van de NABV

(INSCANNEN EN MAILEN )

Slechts dan is het in Nederland toegestaan om deze sport te beoefenen en de attributen te bezitten.

Houd je je niet aan deze voorwaarden dan is dit geen overtreding maar een misdrijf.
ronron1212
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving