ik heb een woning gehuurd waar de vorige bewoner nog ingeschreven staat. wie is daar verantwoordelijk voor?

door dat de vorige bewoner niet uitgeschreven was , krijg ik nu problemen met de belastingdienst in verband met de ontvangen huur en zorgtoeslag. ik huur van een huiseigenaar die deze woning pas had gekocht. en hij was ook niet op de hoogte daar van,

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onderstaande tekst komt van de gemeente Hoorn (volg ook de link). Hier staat wat u moet doen. Aangezien de kans klein is dat u in Hoorn woont als aanvulling. Voor alle gemeenten is dit hetzelfde geregeld omdat het een wettelijke regeling is. Dit werkt dus ook zo in uw gemeente. Ik heb de betreffende link en tekst genomen omdat deze bovenaan in google verscheen ;-) ======================= Staat iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Vraag de gemeente om een adresonderzoek te doen. De gemeente controleert dan waar deze persoon werkelijk woont en of deze persoon op het juiste adres ingeschreven staat. Indien nodig wijzigt de gemeente de gegevens. De gemeente is verplicht een adresonderzoek op te starten als zij twijfelt of de adresgegevens kloppen. Dit kan op verzoek van de huidige bewoner (eigenaar of huurder) of nadat de gemeente een melding heeft ontvangen van een instantie die gegevens uit de Basisregistratie personen (BRP) gebruikt. Het adresonderzoek volgt een wettelijk verplichte procedure. Wij kunnen de genoemde bewoner niet direct van uw adres uitschrijven. Dit kan niet op grond van de wet. Uitschrijving kan alleen als de vorige bewoner zelf aangifte doet van adreswijziging, of nadat een onderzoek naar een nieuw adres is afgerond. ========================= Toegevoegd na 3 minuten: Als extra aanvulling (n.a.v. wie is verantwoordelijkheid) 1. De vorige bewoner is verantwoordelijk voor het doorgeven van zijn nieuwe adres 2. U bent verantwoordelijk voor het melden bij de gemeente dat er iets niet klopt 3. De gemeente is verantwoordelijk voor de verder oplossing Als u dus zaak dus gemeld heeft bij de gemeente hebt u gedaan wat u moet doen.

Bronnen:
http://www.hoorn.nl/Int/Welkom-in-Hoorn/Di...

Ga naar de gemeente en maak hier melding van. Zij lossen het verder op. Toegevoegd na 1 minuut: Maak wel zelf hiervan nog even melding bij de belastingdienst en vermeld er ook bij dat je al bij de gemeente bent geweest.

Sta je wel al ingeschreven in je nieuwe huis? Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik ging verhuizen, maar pas na maanden kwam dit aan het licht. Hierdoor heeft de gemeente toentertijd mijn inschrijving nooit voltooid, en moest ik uiteindelijk aardig wat centjes terugbetalen aan een instantie. Ik zou in ieder geval controleren of je inschrijving in je nieuwe huis is afgehandeld en goedgekeurd. En zorg dat je alle correspondentie met instanties/huisbazen/gemeente houdt. Mocht de belasting dan toch moeilijk doen, dan heb je in ieder geval bewijs dat je er wel al woonachtig was!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100