Ik wil graag mijn dossier terug van de BZF.Maar volgens hun blijft dat 20 jaar in een kluis.kan iemand mij vertellen of dit waar is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ervanuitgaand dat BZF overheidstaken uitvoert in een bepaalde regio:
Ja, dossiers moeten bewaard worden. Afhankelijk van het soort dossier kan dat kortere of langere tijd zijn, waarbij 20 jaar erg lang is. (Ook daar zijn weer regels voor.) Daarna worden ze vernietigd of overgebracht naar een centraal archief. Ze worden geen eigendom van de persoon rond wie het dossier is gevormd.
Computoon