Komt een BN'er sneller met iets weg dan een onbekende nederlander?

Ik hoor namelijk nooit of hij en wat voor straf een bn'er krijgt,als hij een ongeluk bouwt waar alcohol in het spel is.Hierdoor lijkt het wel,alsof hun een beetje meer waard zijn dan de on'er...de onbekende nederlander.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja die komen makkelijker weg als ze zo rijk zijn dat ze een topadvocaat kunnen betalen... Jan-met-de-pet kan dat niet...
Maar wel degelijk worden ze gestraft als elk ander als de topadvocaat de zaak niet heeft weten te redden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ vanwege de minner

Andere antwoorden (4)

volgens mij is Marco Bakker toendertijd wel degelijk gestraft voor rijden onder invloed...

Dus Nee volgens mij niet. Maar ze zullen wel betere advokaten kunnen betalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom blijft klasse justitie altijd bestaan.
Wie geld heeft, kan zich de beste advocaten veroorloven.
Het is triest. maar het is niet anders.
Maar evengoed wordt iedereen wel bekeurd en bestraft, en het komt in de krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja het leven is niet eerlijk!
Giel Beelen is afgelopen week zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Vanwege meerdere snelheidsovertredingen in korte tijd.
BN'ers worden ook gewoon gestraft net als elke andere nederlander. Maar ze zijn zich er ook van bewust dat ze een voorbeeldfunctie hebben. Waardoor ze beter op de regels letten.
En met alcohol hoeven ze niet te rijden. Dat doet hun chauffeur wel voor ze. En als ze die niet hebben nemen ze gewoon een taxi. Kunnen ze makkelijk betalen.
Wij "gewone" nederlanders kunnen moeilijk een taxi betalen en besluiten daardoor sneller om toch maar zelf te rijden met alcohol op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan het delict, maar voor sommige dingen worden ze zwaarder gestraft omdat ze een" voorbeeldfuctie " hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor ik denk het niet. Ik denk wel dat wanneer ze veel geld hebben zij zichzelf dan een goede advocaat kunnen permitteren.
Echter, ze zijn natuurlijk door de publieke belangstelling voor hun leven getekend!

Kijk eens naar Patrick Kluivert en Marco Bakker. Iedere keer wanneer we die twee zien denken we eraan, dit zal hun altijd blijven achtervolgen. Dat vind ik op zich ook al een grote straf naast de straf die ze van de rechter krijgen.