6% regeling in de bouw vanaf 1 juli 2015. Valt het slopen van een betonvloer, omdat het geïsoleerd dient te worden ook onder deze regeling?

De 6% regeling in de bouw zal na 1 juli veranderen. Het zou na 1 juli alleen nog gelden voor isoleren, schilderwerk en stucwerk. Nu heb ik een klant die een bestaande betonvloer geheel zou willen isoleren. om uberhaupt te kunnen isoleren, zal de bestaande betonvloer eruit gesloopt moeten worden. Daarna zal er ook weer een betonvloer op de drukvaste isolatie gestort worden. Nu is mijn vraag of het slopen van de vloer ook onder de 6% valt omdat dit noodzakelijk is om te kunnen isoleren en of het storten er dan ook onder valt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De werkzaamheden die u aan de bestaande woning gaat uitvoeren betreffen renovatie en herstel. Er is geen sprake van sloop van de bestaande woning of dat er een nieuwe woning voor in de plaats komt.

Wel onder het 6% tarief valt - informatie Belastingdienst:
het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van vloeren die in bouwkundig opzicht onderdeel (gaan) uitmaken van de woning
Hieronder verstaan wij ook vloeren die zodanig zijn aangebracht dat verwijdering daarvan schade toebrengt aan de vloer als geheel. Bijvoorbeeld betonnen gietvloeren, plavuizen, tegels, terrazzo, kunststofvloeren en sommige parketvloeren. Ook het via volledige verlijming aanbrengen van (onder)tapijt rechtstreeks op de originele vloer of trap valt onder het 6%-tarief

Niet onder het 6% tarief valt:
het slopen van een bestaande woning en het bouwen van een nieuwe woning
Er is dan sprake van een nieuwe onroerende zaak.
sloopwerkzaamheden die niet in het kader van renovatie- en herstelwerkzaamheden plaatsvinden

Conclusie kan niet anders zijn als dat de werkzaamheden die u gaat uitvoeren onder het 6% tarief vallen.
fisbel