Kan men zich uit laten kopen uit een arbeidongeschiktheidsuitkering en eerder met pensioen gaan?

Over drie jaar gaat mijn pensioen in ik zou eerder kunnen gaan met verlies van 10% per jaar. Mijn vraag is kan ik die drie jaar korter wao laten afkopen door de UWV?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beste Highwayman, Het is niet mogelijk drie jaar korter WAO door UWV te laten afkopen als je eerder met pensioen gaat. Belangrijk om te weten: Ga je eerder dan de AOW-leeftijd met prepensioen? Ook dan kan je WAO-uitkering doorlopen tot je AOW-leeftijd. Komt je prepensioen voort uit werk naast je WAO-uitkering? De WAO-uitkering blijft dan even hoog. Dit omdat het inkomen al word gekort op je huidige WAO-uitkering. UWV blijft de WAO-uitkering met hetzelfde bedrag korten als je prepensioen krijgt. Komt je prepensioen niet voort uit werk naast je uitkering? Dit heeft dan geen invloed op je WAO-uitkering. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100