Stel er valt een stuk ruimte afval neer in mijn tuin, mag ik dat houden?

Bijvoorbeeld een onderdeel van dat ding wat vandaag is verbrandt in de atmosfeer.
En dat is peper duur. Bladgoud, titanium of wat dan ook, ik heb er geen verstand van.
Is het mijn eigendom zodra het in mijn tuin valt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Antwoorden (2)

Als kinderen per ongeluk een bal bij jou over de schutting stuiteren is 'ie ook niet meteen van jou. Dit principe geldt ook voor andere voorwerpen.
Het antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk, dat dat voorwerp uit de ruimte wel van jou is. Die bal, die in je tuin komt, was en is eigendom van iemand anders. Dat eigendom gaat dan niet over naar jou. Maar een voorwerp uit de ruimte was van niemand, of het moet al zijn van een bewoner van een andere planeet uit een ander zonnestelsel, die bovendien al lang overleden zal zijn. Volgens mij mag je het dan toeëigenen. Als je in je tuin gaat graven, en je komt een aantal munten tegen van eeuwen terug, dan zijn die volgens mij ook van jou. Ik weet niet, hoe het zit, als je geen eigenaar, maar huurder bent van huis en tuin.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
De vraagsteller bedoelt een deel van een satelliet of zoiets, dus iets dat door mensen is geproduceerd, niet over een steen uit de ruimte.
Antoni
8 jaar geleden
Hij bedoelt specifiek het Russische ruimtevaartuig Progress dat onbestuurbaar is geworden en dat op 8 mei 2015 in de dampkring is verbrand.
corzijlstra
8 jaar geleden
Dan moet de ruimtelijke organisatie wel vergoeden volgens mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gelukkig hebben wij het overleefd allemaal.
:)
Antoni
8 jaar geleden
De kans dat ruimteafval op land valt, is sowieso klein, want er is veel meer wateroppervlak op aarde dan land: oceanen! Valt het op land, dan is de kans dat er iets wordt geraakt dat door mensen is gemaakt, ook heel klein. Er is immers veel meer onbebouwd land dan bebouwd land. De kans dat er een mens wordt geraakt, is, zo redenerende, nóg kleiner. Dat het ruimteafval in de Grote Oceaan (what's in a name?) is neergestort, is dus niet echt verbazingwekkend, vind ik.