Is store credit bij kleding ruilen illegaal?

Op de bon van G-Star staat dat de winkel geen geld teruggeeft als een kledingstuk wordt geruild, maar dat men alleen in aanmerking komt voor store credit.
Ik heb echter wel eens gehoord dat dit tegen de wet is.
Wat is daarvan waar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Het beste antwoord

Dat is absoluut niet illegaal, ruilen is geen verplichting maar een gunst.
Dat maakt ook dat de winkel zelf mag bepalen of ze geld terug geven of een tegoedbon of kredit of wat dan ook
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt aan de reden als het product ondeugelijk is mag dit niet dan moet het geld gewoon terug!
Summo
9 jaar geleden
ja daar heb je een punt, maar dat is niet echt ruilen, dat valt onder , dat men moet leveren wat men belooft. Ook daar hoeven ze niet gelijk geld terug te geven, je moet de leverancier ook nog een (redelijke) kans geven het defect te herstellen.
Pas als dat niet lukt kun je evt de koop ontbinden en daardoor je geld terugkrijgen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is waar maar de toevoeging was meer om de vraagsteller duidelijk te maken dat het niet helemaal zwart/wit is.

Andere antwoorden (1)

Dit mag zeker, mits dit duidelijk op de bon of in de winkel vermeldt staat.
Het dubbele is wel dat de winkel op internet wel geld terug moet geven.