kan ik mijn kleindochter adopteren? vanuit Indonesie,of kan zij met haar vader in Nederland verenigd worden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Heeft ze daar dan geen moeder?
Amadea
9 jaar geleden
Je zult de vraag moeten toelichten, cinta, want hij is nu zo onduidelijk dat er geen antwoord op gegeven kan worden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haar ouders zijn gescheiden.moeder woont bin Indonesie,vader in Nedereland.voor een betere toekomst is het beter als ze hier naar toe komt.maar kan dit?graag hoor ik hier meer over bedankt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij dat de moeder daarin nogal een hoop zeggenschap heeft of zou moeten hebben. Wie weet denkt die wel heel anders over die betere toekomst.

Het beste antwoord

Op grond van art. 1:228 lid 1 sub b BW kunt u uw kleinkind niet adopteren.

Op grond van Burgerlijk wetboek, boek 1, artikel 1:228 is het niet mogelijk voor u om uw kleinkind te adopteren

Voorwaarden voor adoptie zijn o.a.:
dat het kind niet is een kleinkind van een adoptant;
dat de adoptant of de adoptanten het kind gedurende ten minste een jaar heeft of hebben verzorgd en opgevoed
dat de ouder of ouders niet of niet langer het gezag over het kind hebben.

Voor hereniging met het kind met de vader in Nederland ligt het eraan welke nationaliteiten uw zoon en kleindochter hebben. Hebben zij beiden de Indonesische nationaliteit en/of woont de moeder nog in Indonesië.
Als uw kleindochter de Indonesische nationaliteit heeft kunt u het beste contact opnemen met het Ministerie van Buitenlandse zaken en/of de ambassade van Indonesië in Den Haag, Tobias Asserlaan 8 , 2517 KC Den Haag
Tel.: +31(070)3108100 - Email: unitkom@indonesia.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je je eigen kleinkind niet adopteren? Als er iets met mijn kinderen zou gebeuren (wat ik niet hoop) en zij zouden niet meer voor hun kinderen kunnen zorgen dan zou ik ze het liefst zelf opnemen en verzorgen. Of ben ik dan alleen pleegmoeder, als oma zijnde?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet alleen grootouders kunnen hun kleinkinderen niet adopteren, het is ook niet mogelijk als het verzoek wordt ingediend door twee personen die in bepaalde familierechtelijke verhoudingen tot elkaar staan. Dit betreft de gehele opgaande en neergaande lijn (kinderen, kleinkinderen, ouders, grootouders etc.) en broers en zusters.
http://www.wetrecht.nl/adoptie/
zie onder punt 3.
Het kind mag geen kleinkind zijn van degene die hem adopteert. Als er iets met uw kinderen gebeurt, waardoor zij niet meer voor hun kinderen kunnen zorgen, dan kunt u alleen pleegouder worden (oma-mama).
Via een speciale regeling is pleegoudervoogdij ook mogelijk
https://www.pleegzorg.nl/over-pleegzorg/een-kind-dat-je-kent/