Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een auto zomaar een andere kleur geven?

Ik heb een autootje die overgespoten moet worden.
Nu staat het WK voetbal voor de deur en denk ik eraan om mijn auto tijdens het wk oranje te schilderen om dan na het WK de auto over te spuiten in het rood. Dat is de kleur die mijn auto nu heeft.
Mag je een auto tijdelijk een andere kleur geven of zijn daar regels voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
17.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat mag, maar dan moet je ook even nieuwe auto papieren laten maken aangezien de kleur dan niet meer overeen komt met wat er op het kentekenbewijs staat.

Toegevoegd na 2 minuten:
" Kleurwijziging

Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden"

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Kleurwijziging.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wel even de nieuwe kleur doorgeven aan de RDW.
Voor meer info en contactgegevens rdw.nl
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Als je een auto, in een andere kleur laat spuiten dan op het kentekenbewijs staat vermeld, dan moet je het kentekenbewijs laten aanpassen! Het mag dus wel mits je de regeltjes opvolgt!
Het rdw kan je hier alles over vertellen!

www.rdw.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel probleem en meteen beginnen. Ik houd wel van een die fanatieke sportaanhangers. Het geeft fleur aan de straat en stad. Wel de juiste kleur oranje nemen he.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
let er wel even op dat de hoofdkleur wordt doorgegeven aan de RDW, dus blauwe auto met wit dak, kofferdeksel en motorkap wordt 'blauw' op het kenteken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga los en plaats een plaatje van je auto, officieel zou je eea via de RDW moeten laten aanpassen op je kentekenbewijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor... al maakje hem paars met groen geblokt... en je hoeft dat ook nergens te registreren hoor... het kenteken en het chassisnummer blijven immers hetzelfde...

ik heb 't ook eens gedaan

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is dus een 'witte auto'...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk als Nederland wereldkampioen wordt ga ik mijn auto ook oranje verven

wie niet die een oude auto heb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding