Ik heb een keer een abonnement aangesmeerd gekregen en daarna werd de krant op een verkeerd adres bezorgt. Omdat ik niet in de gaten had het abonnement wel ingegaan was. Kreeg ik een rekening voor het abonnement. De postbode wist wel de juist adres te vinden, maar de bezorger niet.
Ik kwam er onderuit door wanprestatie. Het product is geleverd het verkeerde adres.
Dus degene die het abonnement heeft afgesloten krijgt de rekening. Maar er is een product/dienst geleverd en er komt een rekening. En de krant is bezorgt, dus er is een product geleverd en geaccepteerd.
Vergelijk het met ongewenst op sturen van producten. Je mag het houden, maar je dient wel te melden dat het ongewenst is en te controleren of je niet een contract hebt afgesloten.
Dus bel de Volkskrant en vraag of er een abonnement loopt op jouw adres of jouw naam.
Nu is de VK een betrouwbare leverancier van producten en doet zij het netjes, maar er zijn leveranciers van producten die minder netjes zijn. Dan krijg je ongewenst dingen toe gestuurd omdat je getekend heb voor iets en daarna blijkt dat je getekend of ingestemd hebt voor een abonnement ipv iets eenmaligs of een proef.
De meeste kranten zijn zeer gemakkelijk in het verkopen van abonnementen door middel van aanbieden van proefabonnement en gratis opsturen, maar even gemakkelijk kom je er vanaf. Maar je dient wel op tijd of binnen een redelijke termijn actie ondernemen.
Waarschijnlijk is het een geval van verkeerd bezorgd. En waarschijnlijk is een buur boos op VK dat er niet bezorgt wordt.