Waarom is Indonesië zo streng als het om drugs gaat?

Uiteraard naar aanleiding van de executie van Ang Kiem Soei.

In Indonesië wordt relatief gezien slechts sporadisch de doodstraf voltrokken, maar het lijkt wel alsof het vrijwel iedere keer een drugsdelict betreft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het is de huidige president Joko Widodo die tijdens zijn verkiezingen beloofd heeft keihard ( doodstraf) op te treden tegen de drugs-veroordeelden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor dit antwoord.
Het verklaart voor mij echter niet het waaróm van zijn beleid.
Z512099
9 jaar geleden
In tegenstelling tot vele andere Indonesische politici heeft Widodo een "schoon imago", zou wel eens kunnen dat hij een diep-gewortelde afkeer van drugs heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog even afwachten of er wellicht nog meer te berde wordt gebracht.
Tot dusverre dank in ieder geval (en een plus).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank :)