Is er een letselschade-advocaat (voor burgers) specifiek gericht op Defensie?

het zit als volgt;
2,5 jaar geleden ben ik geschept door een militair voertuig.
Fiets total loss en ik ook flink in de kreukels, met letsel wat tot op de dag van vandaag problemen geeft. Schuld is overigens meteen erkend.

Nu blijkt Defensie een enorm moeilijke tegenpartij; op de één of andere manier krijgen ze het voor elkaar om rapporten van de fysio, huisarts en dergelijke naast zich neer te leggen en niet aan te gaan.
Ook worden er behoorlijk veel fouten gemaakt; regels in het journaal van huisarts die verdwenen zijn, defensie die verouderde info op blijft bij de verkeerde chirurg, uitslagen van lichamelijke onderzoeken die nooit hebben plaats gevonden, etc. Een mooi zooitje.

Nu lijkt het er zo langzamerhand op dat mijn advocaat het 'niet aankan'. Ze praat met de adviseurs van tegenpartij mee, ziet dingen over het hoofd, dat soort zaken. Wat resulteert in de conclusie dat ik maar tot januari vorig jaar klachten heb gehad..
Ik heb wel gezocht en er zijn letselschade-advocaten voor Defensie, maar dan wel voor militair personeel, en niet voor burgers.
Heeft iemand ervaringen of een idee om hieruit te komen?
alvast bedankt,
LTK

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou in elk geval ook melding maken bij de ombudsman.
Niet zozeer vanwege schuldvraag / vaststellen schadeomvang. Maar vanwege het in jouw ogen door een overheidsinsteling bewust vertragen en belemmeren van de waarheidsvinding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat u zelf geen militair bent, neemt niet weg dat zulke advocaten de benodigde expertise in huis hebben; zij kennen de kneepjes van het omgaan met Defensie. En wellicht kunnen ze wèl iets voor u doen. U zou er niet verkeerd aan doen om alsnog bij hen te informeren. Ik zou het zeker proberen als ik u was. Kijk eens bij onderstaande link, en dan vooral onderaan:
http://www.ahladvocaten.nl/letselschade/militair-dienstongeval NB Dezelfde advocaat van deze organisatie (dhr. Dolderman) die is gespecialiseerd in militaire zaken, heeft ook veel kennis in huis van letselschade meer in het algemeen.
In ieder geval succes met de zaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt allebei voor de reacties. Ombudsman is wel een idee, ik zal het in het achterhoofd houden (vechten in deze is erg vermoeiend en zou er het liefst helemaal niet mee bezig zijn)
@pieter: ben die site eerder tegengekomen en die sprak me toen ook aan, ik ga contact met ze opnemen om te kijken of ze iets kunnen betekenen
dankje!

Antwoorden (1)

Heb je het al op Google opgezocht? Als ik zoek komt er meteen eentje naar boven. Het is niet eenvoudig om een letseladvocaat te vinden die ervaring heeft met defensiezaken, die zijn er maar weinig. Je moet dus gewoon zoeken op advocaat defensie en dan kom je bijvoorbeeld bij Dolderman Advocaten uit. Die advocaten kennen het militairrecht zo te zien goed, want ze treden ook op voor militairen. Leg gewoon je verhaal uit en vraag wat er mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dankzij de reactie van Pieter1986. Eigenlijk is het zíjn antwoord.