Kan ik ieder jaar switchen van zorgverzekering en zodoende jaarlijks de ong 100 euro vergoeding opstrijken voor contactlenzen?

Bij de meeste zorgverzekeringen krijg je gem. 100 euro vergoed per 2 of 3 jaar. Ik dacht als ik nu ieder jaar switch van zorgverzekering, krijg ik dan ook ieder jaar de vergoeding ipv iedere 2-3 jaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

U kunt elk jaar overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Bij de nieuwe verzekeraar gelden nieuwe voorwaarden. Dus uw vraag kan met JA worden beantwoord. U moet wel navragen of iedereen, dus ook u, bij de nieuwe verzekeraar wordt geaccepteerd voor de aanvullende verzekering. Wettelijk kan een verzekeraar u weigeren voor de aanvullende verzekering. Al doen de meeste verzekeraars dit niet om concurrentieredenen.

€ 100 voordeel in 1 of 2 jaar is een relatief klein voordeel. Is er een even grote collectiviteitskorting mogelijk op de basis- en aanvullende verzekering. Kost het aanvullend pakket niet meer dan bij de oude verzekeraar. Sluit u een natura of restitutiepolis af. Kan er uitsluitend per internet gecorrespondeerd worden bijvoorbeeld indienen van nota's e.d. Is er vrije keuze van ziekenhuizen. Is het aanvullend pakket wel even gunstig voor andere kosten zoals tandartskosten, fysio e.d.

Rekent u zich dus niet te snel rijk. Besparing van een enkele euro per maand, weegt dat op tegen eventuele nadelen bij de nieuwe verzekeraar?
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede adviezen: bezint, eer ge begint: + Ik vraag me zelfs af of het in de praktijk wel mogelijk is om bij overstappen elke keer opnieuw van een zoveel-jaarlijkse vergoeding gebruik te kunnen maken. Er zijn nu al verzekeringen die helemaal niets vergoeden vanuit het aanvullende pakket de eerste zes maanden na afsluiten, wanneer iemand de aanvullende verzekering niet tegelijk afsluit met de basisverzekering. Vooral voor de aanvullende tandartsverzekeringen is dat erg gebruikelijk. Hoewel je er geen enkele wet mee overtreedt, is het natuurlijk geen gedrag wat verzekeraars zullen waarderen. Hoe meer mensen op een soortgelijke manier tussen de mazen door proberen te fietsen, hoe groter de kans dat dit soort 'gaten' steeds meer gedicht zullen worden door bijvoorbeeld meer wachttijden of extra regels voor vergoeding of acceptatie van de aanvullende pakketten.