Een zwembad is ontruimd vanwege brandlucht. Hebben de mensen recht op teruggave van entree geld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk zou er geld op toe leggen voor degenen die het zwembad ontruimd hebben. Zij deden dat mede (met risico voor hun veiligheid) voor JOUW veiligheid. Als er al wat zou zijn gebeurd had je nu om smartegeld gevraagd. Sorry maar ik vind dit een ondankbare vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat nergens in mijn vraag dat ik in dat zwembad was.
Dus dat ``ondankbare vraag`` slaat nergens op. Heb vanmorgen in de krant gelezen dat er een zwembad ontruimd was en vroeg me dit ineens af. Het gaat om het principe van recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder beledigend te willen zij of een vinger uitstekend kwam dit als eerste in mij op.

Het beste antwoord

Ja, ik denk dat je een goede kans maakt. Je betaalt om gedurende de gehele dag gebruik te maken van het zwembad en nu dit niet mogelijk blijkt te zijn is er sprake van het niet nakomen van de overeenkomst. Dit heeft tot gevolg dat het contract niet is nagekomen en dat er sprake is van wanprestatie indien er geen sprake is van een overmachtssitutatie. Het lijkt mij terecht dat het zwembad je een nieuw toegangskaartje verschaft of het entreegeld zou teruggeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja! en dat doen ze ook als alles weer veilig en opgeruimd is!
Dus geef die mensen eerst even de tijd voor je staat te zeuren bij de kassa;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inplaats van geld terug krijgen kun je ook een tegoedbon krijgen om op een ander dag een keer te komen zwemmen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moreel gezien (vind ik), wettelijk gezien niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal er aan liggen door wie of wat het veroorzaakt is maar ik zou zeggen, Bedankt voor het alerte optreden, het had misschien ook slecht kunnen aflopen.