Werkgever verplicht mij om mijn plus en min uren om te maken, wanneer zij het willen. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Je hebt over het algemeen genomen vakantie uren en compensatie uren.
Het verschil tussen beide is dat je recht hebt op een bepaald aantal vakantie dagen/uren afhankelijk hoeveel je werkt. Deze uren zijn van jou en dus ben jij ook degene die daarover mag beslissen wanneer je die opmaakt.
Compensatie uren zijn uren die je opbouwt of afbouwt met overwerken of eerder weg. Helaas zijn dit niet wettelijk vastgelegde uren en mag de werkgever beslissen hoe deze uren ingevuld worden.
Zo werkt het iig bij ons. (Ik werk in de detailhandel).
Hopelijk kun je hier iets mee. Succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wetgeving van compensatie uren is trouwens bij ons dit jaar aangescherpt. Je moet!! nu binnen een bepaalde tijd je uren compenseren anders vervallen die. Je werkgever is verplicht hier op toe te zien. Bij ons zijn ze ook echt streng erin geworden... Schoot me nog te binnen..