Welke rechten heb je, als je op een rommelmarkt iets koopt, wat defect is (bij thuiskomst)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
Geen enkel recht.
Ritsuka
9 jaar geleden
Inderdaad geen
redhouse
9 jaar geleden
Het woord zegt het al -rommelmarkt :-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Bij veel rommelmarkten heb je stroompunten, zodat je kan testen of iets het doet ja of nee.
De garantie geldt tot de deur.

Het beste antwoord

Je hebt geen enkel recht. Je moet het daar testen of het werkt.
Je kunt natuurlijk wel altijd een beroep doen op hun met de vraag of je je geld terug kunt krijgen. Echter blijft het voor de organisatie lastig om te achterhalen wat je ervoor betaald hebt.
Wij organiseren jaarlijks een rommelmarkt en om mensen terug te halen bieden wij wel de mogelijkheid als je natuurlijk een plausibel verhaal en prijs hebt. Dus ik stel voor om het gewoon te gaan overleggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen. Op de rommelmarkt werkt de garantie tot twee stappen voorbij het kleedje.
Al zijn er wel handelaren die bereid zijn iets terug te nemen als het niet werkt hoor, maar vaak pas als je er vaker komt en ze je kennen. Maar juridisch gezien heb je geen enkel recht. Je hebt alleen de plicht jezelf er te van overtuigen dat iets werkt voor je het koopt, en anders af te zien van de aankoop.