Hoe is het mogelijk dat Sait van Altijdgeslaagd.nl nog niet is opgepakt?

De meeste mensen kennen hem wel.
Said van Altijdgeslaagd.nl.
Deze man laat je 100% slagen voor 180 euro voor je autotheorie en heeft nu ook al zijn eigen rijschool. Hij heeft meerdere malen verteld op facebook/youtube dat hij fraudeert en laat graag aan iedereen zien dat zijn ''studenten'' een gevaar op de weg zijn.
Hij heeft een aantal invallen gehad in zijn huis maar er is niks te vinden waar het op kan wijzen dat hij ''fraudeert''.

Nu is mijn vraag.. Hoe kan dit?
Hoezo komt hij er mee weg?
Hij heeft het zelfs toegegeven dat hij fraudeert (meerdere malen)
Ik weet dat hij meerdere keren is opgepakt, maar voor een bepaalde periode.. aan gebrek aan bewijs.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
25.2K
Cryofiel
9 jaar geleden
Said? Nooit van gehoord.
Altijdgeslaagd.nl ? Nooit van gehoord. Hoe dan ook, er zijn meerdere comedianten. Die verdienen geld (soms indirect, via bijvoorbeeld reclames) door rare verhalen op te hangen. Misschien is die Said zo'n soort figuur.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ken hem ook niet dus ben ff gaan Googlen http://www.youtube.com/watch?v=2b7oK85GD8s
http://www.youtube.com/watch?v=9irQWTQ0BeE
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En hier nog 1:
http://www.youtube.com/watch?v=ROY3MMcis0w Ik sta versteld trouwens...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, nooit van gehoord inderdaad. Is in dit geval 'de meeste mensen' geen synoniem voor 'veel mensen uit een bepaalde sociale en/of leeftijdsgroep'? Ik zou echt niet weten waar mensen deze man van zouden moeten kennen namelijk. Ik zie via google dat hij een (paar?) keer te zien is geweest in het PowNieuws; dat programma richt zich volgens mij echt op een hele specifieke categorie kijkers. In mijn omgeving ken ik tenminste niemand die daar (vrijwillig) naar kijkt. Of zijn er andere kanalen waardoor we hem zouden moeten kennen? Ik volg het nieuws niet altijd even goed, dus misschien heb ik wel iets gemist. Dat kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Interessante vraag! Ik vraag het me ook af en vind het helemaal raar dat het cbr niet in staat is om de hacks/workarounds uit te bannen. En dat het ministerie dus nog steeds vertrouwen heeft in het cbr. Eigenlijk te gek voor woorden dat een, volgens mij, private instantie met zo'n verantwoordelijke overheidstaak met zulke slechte systemen werkt dat ze niet betrouwbaar zijn.
Cryofiel
9 jaar geleden
Eh... WIE is onbetrouwbaar? Het CBR, of die vreemde knakker met zijn criminele activiteiten die BEWEERT dat hij het systeem kan kraken?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Beide
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eigenaar van de site AltijdGeslaagd.nl heet Said Cinar.
http://www.wegrijden.nl/over-ons/weblog/123-fraude-bij-theorie-cursus-altijdgeslaagd-nl

Het beste antwoord

Frauderen met je theorie gaat niet. Dit wordt namelijk niet afgenomen door deze meneer zelf, maar in een ruimte van het CBR.
Er lopen mensen langs met apparatuur die scannen of je bijvoorbeeld een mobieltje bij je hebt en ze kijken of je niet afkijkt.
Soms hebben ze zelfs poortjes waar je eerst doorheen moet. Ze zijn daar de laatste tijd erg streng in geworden. Als je echt probeert de boel te flessen wordt de politie er bij gehaald.

Ook een praktijk examen wordt niet door deze meneer afgenomen, maar door een examinator van het CBR. In theorie zou het natuurlijk kunnen dat hij zo'n examinator in zijn zak heeft en dat daardoor iedereen slaagt. Maar dat is onwaarschijnlijk omdat deze examinatoren ook onder controle staat. Als er een rijschool is dat een erg hoog slagingspercentage heeft dan wordt dat onder de loep genomen. Ook is het van tevoren niet bekend welke examinator je krijgt bij het examen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Maar hij komt wekenlijks met video's dat hij een groep mensen heeft laten slagen en dat staat dan ook papier. Ik heb inderdaad de vermoedde dat hij inside informatie heeft wat er die dag gaat gebeuren voor de examens voor je theorie. Verbeter me als je er niet mee eens bent, want ik vind het gigantisch intressant en wil gewoon dat die man word opgepakt voordat hij werkelijk mensen laat slagen zodat kinderen en andere mensen niet meer veilig over de weg kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Funburb, je wens is in augustus jl. al in vervulling gegaan
http://www.rtvnh.nl/nieuws/148973/Schietende+rijschoolhouder+moet+langer+vastzitten+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Funburb, en voor de rest is het verstandig om het aan het Openbaar Ministerie over te laten. Zij weten van de hoed en de rand. Ondanks het verzoek van de officier van justitie om de voorlopig hechtenis van de verdachte met 90 dagen te verlengen, heeft de raadkamer op 25 augustus 2014 besloten dat het voorarrest van Sait Cinar niet wordt verlengd. De rijschool Altijdgeslaagd.nl heeft een slagingspercentage van 100%. Cinar heeft bij het CBR gewerkt waardoor hij de beschikking kan hebben over alle antwoorden. Dit is ook de reden dat hij examengericht cursussen kan geven. Op de website van de rijschool staat ook: 'Natuurlijk hebben wij alle nieuwe examenvragen en antwoorden van augustus en september!'. Cinar is daardoor voor het CBR en de overheid 'een probleem' waarvoor ze tot op heden geen oplossing hebben gevonden. Ze hebben meermalen geprobeerd een strafzaak tegen de rijschoolhouder te beginnen wegens fraude maar bewijs daarvoor is er niet. Ditmaal proberen ze het met een FIOD-zaak en de omstreden Facebook-video, wederom zonder resultaat.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me een beetje een sterk verhaal ; nou ,beetje. Gewoon onzin eigenlijk. Hoe beroerd , onorthodox, of intensief zo'n man ook les geeft, theorie en praktijkexamens doe je nog altijd via het CBR en een onafhankelijk examinator, dus als leerlingen willen slagen, zullen ze er toch echt zelf iets van moeten bakken. Dat hij BEWEERT examenvragen te hebben gekocht wil nog niet zeggen dat het waar is ; in bepaalde kringen is het nu eenmaal schijnbaar bon ton om te pronken met verondersteld wangedrag. En examens zijn zo random, dat zelfs de afnemers bij wijze van spreken op het moment dat het examen gaat lopen de precieze vragen en de volgorde niet (hoeven te) weten.

Wat hij feitelijk doet is mensen oplichten door ze SUGGESTIE te wekken dat hij inside informatie heeft, en blijkbaar zijn er al zoveel Nederlanders gedaald tot het niveau daar geen been in te zien, dat ze hem betalen voor zijn ' slaaggarantie' . Die kan hij overigens wel geven ; zijn trainingen zijn zeer, zeer intensief en de stof heeft nauwelijks tijd om goed in te zakken voor het examen (waardoor het maar de vraag is of de kennis langer dan tot net na het examen blijft hangen), en wie toch zakt kan gewoon nog een keer. De prijs blijft hetzelfde.

De vraag is echter of dat ook echt strafbaar is, omdat de onzin er zo duidelijk bovenop ligt, en je eventueel wel een herkansing krijgt zodat 100 % slagen ook echt 100 % slagen is. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Hem op grond van overduidelijke leugens oppakken betekent in de praktijk dat je, bijvoorbeeld, het hele kwakzalvercircuit ook wel achter de tralies kunt gooien. Je moet mensen ook het recht gunnen opgelicht te WILLEN worden.

Hij is in augustus wel opgepakt, maar niet vanwege deze praktijken maar omdat het sowieso een eng mannetje is met hele foute denkbeelden, waarvan er hopelijk enkele wel genoeg zijn om hem van de straat te vegen. Daar is op dit moment nog niet zo veel over te vinden. En anders maar gewoon hopen dat een van zijn ex-leerlingen hem ooit voor de wielen krijgt.

Maar voor zijn grote mond en wilde praatjes rondom zijn aanpak van theorieles geven lijkt het me schier onmogelijk hem te vervolgen. Daarvoor zal eerst moeten blijken dat wat hij zegt op feiten berust, en dar lijkt het niet erg op.
Hij zou, bijvoorbeeld -voor een andere doelgroep- ook kunnen beweren dat hij de antwoorden van Gene Zijde doorkrijgt of helderziend is. Als daar mensen in tuinen, kunnen ze hem ook niet zomaar vervolgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Maar hij komt wekenlijks met video's dat hij een groep mensen heeft laten slagen en dat staat dan ook papier. Ik heb inderdaad de vermoedde dat hij inside informatie heeft wat er die dag gaat gebeuren voor de examens voor je theorie. Verbeter me als je er niet mee eens bent, want ik vind het gigantisch intressant en wil gewoon dat die man word opgepakt voordat hij werkelijk mensen laat slagen zodat kinderen en andere mensen niet meer veilig over de weg kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij had namelijk ook de maximale boete van meer dan 2 ton gekregen omdat hij geen belasting wou betalen. En dat heeft hij werkelijk laten zien op papier. Hij heeft niks op zijn naam staan en komt er zo mee weg beweert hij.
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat een onzin! Hoe kan hij nou een belastingboete krijgen als hij geen belasting betaalt, terwijl hij geen belasting hoeft te betalen omdat hij geen inkomsten en geen bezittingen heeft? Zijn verhaal klopt gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb even op de site gekeken. Er zijn 89468 geslaagde examenkandidaten . Als die allemaal € 180 betaald hebben heeft de goeie man toch mooi € 16.104.240,= ontvangen. Als ik dan ervan uitga dat dat hij vanaf, laten we zeggen, 2009 bezig is dan heeft hij iedere dag 50 geslaagde kandidaten (en dan heb ik zaterdagen, zondagen en andere feestdagen gemakshalve als werkdag meegenomen en geen rekening gehouden met schrikkeljaren). Een wereld ondernemer! 
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de hand van dat berekeningentje zou ik zeggen dat dat getal van 89.468 geslaagden een klein beetje overtrokken is. (Tenzij hij veel instructeurs in dienst heeft). Ik kan niet vinden hoeveel mensen per jaar gemiddeld hun rijbewijs halen, maar misschien doelt hij daar wel op ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je laat het lijken alsof hij mensen niet "werkelijk" laat slagen. Een klasgenootje van me heeft daar ook haar theorie als het ware gekocht, en heeft nu gewoon haar rijbewijs binnen. Of ik het eens ben met zijn praktijken is inderdaad een compleet ander verhaal, want ik vroeg haar ook of ze nog iets onthouden had van de theorie. Niet dus. Ze vertelde ook dat die man hartstikke asociaal tegen zijn studenten praat en dat mensen zelfs al weggelopen waren. Maar als je dat kan tolereren heb je dus gewoon een theorie examen op zak, waar je achteraf alles over vergeten bent.