Auto wordt te laat geleverd bij dealer; wat zijn mijn rechten?

Ik heb 6 maanden geleden een nieuwe wagen besteld bij een officiële dealer. Het gaat om een nieuw model dat nog op de markt moest gebracht worden dus de wagen moest nog geproduceerd worden. Er werd mij beloofd dat de wagen ten laatste op 2 oktober 2014 zou klaar zijn en bij de dealer zou staan, klaar om opgepikt te worden. Die datum is nu verstreken en de wagen is er nog steeds niet. Wat kan ik nu doen?

P.S. Belangrijk detail; dit is in België.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn geen rechten, de auto komt immers nog.
Het zijn onvoorziene omstandigheden.
Had je de auto aanbetaald?
paulus811
9 jaar geleden
Ook in België teken je een contract als je een auto koop, daarin staat precies wat he rechten zijn. Maar er zal ongetwijfeld in staan dat de dealer voor een te late afleverdatum niet verantwoordelijk kan worden gehouden.
paulus811
9 jaar geleden
Koop hierboven is 'koopt', sorry
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@paulus811 Als je 'koop' verbeterd, verbeter dan ook 'he'!

Antwoorden (1)

Je hebt alleen het recht van wachten en betalen. De dealer gooit het altijd op onvoorziene omstandigheden.
Trouwens een nieuw model zorgt meestal voor zgn. kinderziektes, Het was beter geweest om 1 of 2 jaar te wachten. Ik speek uit ervaring!