De Algemene vergadering van de Verenigde Naties (A/RES/217, 10 december 1948), heeft een verklaring opgenomen getiteld De Universele verklaring van de rechten van de mens. Deze verklaring is in principe op ieder mens ter wereld van toepassing.

Dat niet iedere regering of rechtsprekende macht in de wereld zich iets aantrekt van deze verklaring doet hieraan niet af.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, theorie en praktijk liggen nogal ver uit elkaar :-(

Andere antwoorden (7)

Op zijn/haar eigen leven heeft iedereen recht op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recht op vrijheid,en vrije meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterker nog iedereen heeft dezelfde rechten. we zijn allemaal mensen en er is geen enkele reden om de ene mens meer gelijk te achten dan de andere.
dat dit niet helemaal uit de verf komt is een verhaal van de praktijk, maar de theorie is duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de uitgegeven universele verklaring van de rechten van de mens, wel.
Wat men helaas vergeten is om erbij te vermelden, is, een universele verklaring van de PLICHTEN van de mens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord.
Nee, zeker niet iedereen heeft dezelfde rechten. Kijk maar eens rond in de wereld en je zult zien dat mannen, vrouwen en kinderen echt niet (overal) dezelfde rechten hebben. Er zijn een aantal landen die daar samen wel naar streven maar het is heel moeilijk om alle samenlevingen daar naar te laten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe heeft iedereen dezelfde rechten maarniet iedereen denkt daar ook zo over. Idiamie at zijn vijanden simpelweg op of ze werden uit een vliegtuig gegooid of doodgemarteld etc. En ja, helaas tot op de dag van vandaag.
Dus, nee, al zou het wel moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je zelf?