Mijn oma heeft bril gekocht die qua montuur niet goed is en qua glazen. Wat kan zij verwachten van de verkoper?

In het kort: oma koopt bril waar ze de verkeerde glazen inzetten. Keer op keer terug (totaal 4 keer). Erg sneu. Bij second opinion blijkt dat de opticien grove fouten met glazen heeft gemaakt. Opticien geeft aan dat ze bij nieuwe opticien glazen mag aanmeten en hij zak deze vergoeden zodat ze deze 'gratis' krijgt (aangezien ze bij eerste opticien al heeft betaald voor glazen, maar deze waren niet correct). Nieuwe opticien zou glazen in haar aangekochte montuur (van eerste opticien) laten plaatsen. Ik mee naar nieuwe opticien. Deze verteld dat nieuwe glazen helemaal niet in aangekocht montuur kunnen. Oma heeft bril met voetjes nodig en niet met kunststof randjes (ze blijkt een te steile neus te hebben waardoor montuur afzakt en ze dus met een verkeerde kijkhoek door bril zou gaan kijken). Al met al blijkt dat het montuur ook verkeerd is uitgekozen!!! Eerste opticien heeft hier dus ook fouten in gemaakt door haar verkeerde montuur te verkopen! A heeft dus voor weer veel geld nieuwe montuur bij tweede opticien moeten kopen. En zit tevens met een hele dure bril zonder glazen waar ze niets mee kan! Gebeld met opticien. Wilden maar 39 (van de 273) vergoeden! Ik ging hier niet mee akkoord. Vandaag weer gebeld en doen ze een 'bod' van de helft in tegemoetkoming (omdat bril is gedragen). Wat moet ik nu? Eigenlijk vind ik dat oma recht heeft op held bedrag terug. Sowieso omdat oma de bril nooit heeft gedragen!!alleen telkens gepast (waarbij ze merkte dat ze er niet door kon kijken)..

Weet jij het antwoord?

/2500

Jouw oma moet terug gaan naar de eerste opticien en hem de fout(en) laten herstellen. Hij moet er voor zorgen dat er een deugdelijk product geleverd wordt. Is dat in eerste instantie niet gebeurd, dan moet hij dat herstellen. En jouw oma moet hem de gelegenheid geven zijn fout te herstellen.

Ga naar die eerste optician toe, met oma en met de verkeerde en de goeie bril, en vertel ze dat jullie het HELE bedrag geretourneerd willen hebben, en als ze het nog steeds niet willen, dat je dan geen andere keus meer hebt dan om verdere stappen te ondernemen om de zaak recht te breien. Doe het netjes, geen luide stemmen en zo. Als dit nog steeds niet helpt, ga dan naar een wetswinkel en vraag daar verder advies al weet ik niet of 'wetswinkels' nog bestaan. Zelf heb ik tot 2 keer toe uitstekend gratis jurisich advies gekregen via onderstaande website dus ook dat is nog een weg die je kunt onderzoeken. Sukses, zet 'm op!!! Toegevoegd na 2 minuten: "... jurisich advies .." moet natuurlijk "juridisch" advies zijn.

Bronnen:
http://www.gratisadviseurs.nl/huis-&-tuin/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100