Wat is de straf voor wapenbezit en bedreiging (doodslag)?

Tenlastelegging;

1. Bedreigd met enig misdrijf tegen het leven gericht, immers heeft verdachte een bivakmuts gedragen en opzettelijk dreigend een zwaar voor zijn lichaam in de richting van de politie gehouden.

2. Op de openbare weg
Categorie IV onder sub 2 van de Wet wapens en munitie, te weten een zwaard, heeft gedragen (art 27, jo 54 WWM)

Toegevoegd na 1 minuut:
Er werd bijna geschoten, verdachte rende weg en later gearresteerd door de politie eenheid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij zijn (mogelijk helaas). Geen rechters, en zelfs als je een rechter bent kan je uit deze feiten nog geen (goeie) straf bepalen.

Antwoorden (2)

Dat is aan de rechter te bepalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
verschilt per geval dat bepaalt de rechter ik weet wel dat poging tot doodslag 20 jaar cel kan zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poging tot doodslag 20 jaar en nog een straf voor wapenbezit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jawel dat denk ik wel maar had toevallig een x gehoord dat poging tot doodslag 20 jaar kan zijn