Werken hoeren op zelfstandige basis ?

Dan bedoel ik degene die achter een raam zitten (zonder bar). Zoals in het glazen straatje in Gent.

anders is het toch zwart werk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Prostituees die raamwerk doen, huren de kamer van de verhuurder, en verder niet .Ze hebben dus geen werkgever-werknemer relatie met hem of haar. Ook vrouwen die in een club of privehuis werken, doen dat als zelfstandige. Eigenaren van dat soort etablissementen zitten niet te wachten op de diverse verantwoordelijkheden die bij goed werkgeverschap horen. Met wit of zwart werken heeft dat weinig te maken. Of de zelfstandig werkende vrouw belasting afdraagt, bepaalt of zij wit, zwart, of grijs werkt. In hoeverre deze vrouwen daadwerkelijk "zelfstandig" zijn, of een pooier achter zich hebben, is weer een ander verhaal. Toegevoegd na 9 uur: Mijn antwoord is gebaseerd op de situatie in NL. In Belgie is prostitutie weliswaar niet strafbaar, maar ook niet officieel erkend. Het lijkt me dus dat Belgische sexwerksters zwart werken, gezien zij zich niet als zodanig kunnen inschrijven.

Prostituees kunnen zowel als zelfstandige werken als in loondienst. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/prostitutie/werkomstandigheden-prostituees Als jij voor een baas werkt en niet voor jezelf werk je toch ook niet zwart? Ik snap je overdenking in het geheel niet. Toegevoegd na 1 uur: Maar idd als zij zich niet aanmelden bij de belasting en zich niet als zelfstandige inschrijven en geen belasting afdragen zouden ze idd zwartwerken. Toegevoegd na 1 uur: Uiteindelijk heb je 3 mogelijkheden: Zelfstandig (meerendeel) Werknemer (minderheid) Zwartwerkend (geen idee, er zal door zelfstandigen ook wel eens een bedrag niet opgegeven worden) Toegevoegd na 11 uur: België Wie toch aan prostitutie doet, heeft in feite drie opties. “Een prostituee kan zich als zelfstandige laten inschrijven”, legt Peleman uit. “Ze moet dan net als andere zelfstandigen een cursus bedrijfsbeheer volgen en belastingen betalen. De belastingdienst maakt een schatting van het inkomen, met alle kennis en middelen die ze voorhanden heeft over het aantal klanten dat ze ontvangt. En op dat berekend totaalbedrag moet ze dan taksen betalen.” Barmeisje of masseuse Een tweede mogelijkheid is werken in dienstverband. “In dat geval staan prostituees ingeschreven als barmeisje, masseuse of iets dergelijks”, gaat Peleman verder. “Maar in die beroepen zijn seksuele handelingen wel verboden. Er is dus sprake van verdoken prostitutie.” Verdoken prostitutie is ook strafbaar, maar het is meestal de werkgever zelf die daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden. Tot slot is er nog een derde mogelijkheid: via zwartwerk. Dat is uiteraard volledig illegaal, maar toch wordt er nog een onderscheid gemaakt. “Combineer je zwartwerk in de prostitutie met een werkeloosheidsuitkering of een leefloon, loop je echt gevaar en kan je zeer zware boetes krijgen Daar is dus als werknemer werken niet legaal.

Bronnen:
http://www.relaaz.be/prostituee-geen-erken...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100