Verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad?

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent?

Ik kan wel vinden Verklaart dit vonnis uitvoerbaar bij voorraad

Maar niet Verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad

De rechter heeft een berekening gemaakt van wat ik per maand aan huur moet betalen 550 euro pm, maar totaal geen rekening gehouden met mijn vaste laten enkel de huur, maar niet gas licht water, zorgverzekering inboedel verzekering etc etc

En dit soort berichten krijg je altijd op vrijdag namiddag en mijn advocaat kan ik pas dinsdag bellen dus hoop dat iemand mij wat meer info kan geven zie het totaal niet meer zitten, ben te einde raad ik hou 125 per maand over en loop bij de voedselbank. Men verlangt van mij dat ik 700 euro per maand mee ga betalen aan mijn ex voor de hypotheek

Ook moet huis waar ex nog woont verkocht worden dus komen er nog meer schulden.

Hoop dat iemand uitleg kan geven over deze uitspraak

Is er beroep mogelijk, ik weet me geen raad meer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Het lijkt er op dat je de zin niet helemaal hebt afgemaakt.

Het "uitvoerbaar bij voorraad" betekent dat de eiser al recht heeft op het toegekende, ook al loopt er nog een (hoger) beroep. Het "Tot zover" gedeelte zou er op wijzen dat er ook een eis is afgewezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met "tot zover" betekent dat het voorgaande vonnis en daarmee dus de eisen uitvoerbaar is bij voorraad (zie uitleg hierboven). Het lijkt er dus op dat er ook eisen zijn die niet uitvoerbaar zijn bij voorraad en dat die later in het vonnis aan bod komen.