Wat te doen als de BSO die doordeweeks je verenigingsgebouw huurt plots failliet is?

De BSO huurde al enkele jaren van scouting een gebouw dat namelijk slechts in de weekends door de scouts zelf wordt gebuikt. Vandaag ontving het bestuur van scouting, aangetekend, van een curator bericht van dit faillissement. Daarbij de huuropzegging, met inachtname van de opzegtermijn van 3 maanden. De curator gaf aan de mogelijkheid van een doorstart te onderzoeken.

Toegevoegd na 22 minuten:
Moeten we bijvoorbeeld snel de spullen van scouting zelf uit het gebouw halen zodat de curator die niet kan meenemen? Of wegens het gevaar dat de curator het gebouw op slot zet en we dan zelf niet bij die scouting-spullen kunnen komen?

Poet
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De curator gaat dat niet doen want de spullen zijn niet van de BSO en het gebouw ook niet. Daar mag/hoeft/zal hij dus niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag nog blij zijn met die drie maanden. Wat je nu moet doen? Een nieuwe huurder zoeken als je erg verlegen zit om inkomsten. Als dat niet het geval is kun je afwachten of het nog wat wordt met die doorstart.
escape
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Gaat die BSO dan ook 3 maanden doorbetalen? Want anders zou ik dat niet netjes vinden. Ons honk word verhuurd aan andere scouting groepen en ook aan scholen voor werkweken.
Poet
9 jaar geleden
Het huurcontract heeft 3 mnd opzegtermijn. De curator -die nu huurder is geworden- heeft dus de plicht om door te betalen. Echter: nu er tekorten moeten worden verdeeld, zou het goed kunnen zijn dat die betalingen dus niet meer gaan komen.