Is het Illegaal om filmpjes van feesten op youtube te zetten?

Feesten waar DJ's als Martin Garrix, en Afrojack draaien. Het is puur om te delen met vrienden en niet bedoeld om er geld mee te verdienen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Het is illegaal maar soms blokkeert de platenmaatschappij je clip in bepaalde landen. Pas als je er geld mee gaat verdienen kunnen je ze aanklagen :) Dus je mag het gerust erop zetten. Je kan het ook op vimeo of op fb zelf zetten, dan heb je geen problemen met copyright :D

bonne chance !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het ook op vimeo of op fb zelf zetten, dan heb je geen problemen met copyright :D Ja, tuurlijk want daar geldt op magische wijze copyright niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pas als je er geld mee gaat verdienen kunnen je ze aanklagen Ook niet waar
Ja dat is illegaal. Dat je er geen geld mee verdient maakt niks uit. Aangeven dat het auteursrecht niet bij jou ligt is niet rechtsgeldig.

Aan de andere kant is het ergste wat er in de regel gebeurt dat je video er af wordt gegooid, het geluid wordt verwijdert, er reclame voorkomt waarvan de inkomsten naar de claimer gaan, of als je al reclame maakt, de inkomsten daarvan naar de claimer gaan. In theorie kan je aangeklaagd worden door een platenmaatschappij maar dat gebeurt zelden.

Toegevoegd na 4 uur:
https://www.youtube.com/yt/copyright/nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niemand doet er moeilijk over totdat jij er geld mee krijgt dus je kan het er gewoon neerzetten en bekennen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat eens een link zien hoe dat "bekennen werkt". Er wordt weldegelijk moeilijk gedaan ook als je er geen geld mee verdient. Zie de lijst van wat er allemaal kan gebeuren.