mogen vrouwen wildplassen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ook vrouwen mogen niet wildplassen en in veel gemeentes krijg je ook een flinke boete als je wildplast en betrapt wordt of je nou man of vrouw bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou een mooie zijn! Als vrouw moet je doorgaans ook je broek nog laten zakken, wat dat betreft kan een man het netter (=bijna ongezien) doen en zouden mensen misschien nog eerder aanstoot nemen aan een wildplassende vrouw dan een man.

Antwoorden (4)

Buiten de bebouwde kom mogen zowel mannen als vrouwen wild plassen.

Binnen de bebouwde kom niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Heb je daar een link van robinma wat volgens mij mag je nergens wild plassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie het volgende antwoord, ronron. Voor plassen buiten de kom, als het al in het apv staat, bestaat er geen feitcode. Er kan hier dus geen boete voor gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een paar gemeentes daar gelaten en die zullen op één hand te tellen zijn, waarin de APV aangeeft dat het zowel binnen als buiten de kom niet mag. Maar voor de rest is het helemaal juist, het is een APV-artikel en in veruit de meeste gemeentes is er voor buiten de bebouwde kom geen regel gespecificeerd voor het "doen van je natuurlijke behoefte"- of hoe het dan ook maar in de specifieke APV staat. Je mag dus in het bos op een parkeerplaats langs de snelweg rustig tegen een boom of in de bosjes plassen. Als je het maar netjes houdt, want als jij met je rug richting de boom gaat staan in plaats van naar de parkeerplaats, kun je alsnog in de problemen komen als schennispleger ;-) +1 (ik ben te lui om nu een link op te zoeken, maar ik weet dat Robin gewoon gelijk heeft.)
ronron1212
9 jaar geleden
Dat is geen link dit wel en lees deze even
http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/wildplassen-buiten-bebouwde-strafbaar.76
ronron1212
9 jaar geleden
Lies12 meestal is niet altijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een link naar een pagina met een link naar Wikipedia. . Voegt weinig toe aan mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zeg Robin toch ook niet? Bijna overal in NL mag je rustig tegen een boom plassen als je je buiten de bebouwde kom bevindt en je het verder een beetje netjes houdt. Of wil jij zeiken over die twee of drie gemeentes die net weer de uitzondering vormen? :-P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lies, als je wil "zeiken" over die 2 of 3 gemeentes... krijg je alsnog een boete;).. Ik zou het ernaast doen.
ronron1212
9 jaar geleden
Bovendien kan je het altijd nog bestraffen als ‘schennispleging’.
Het vertonen van aanstootgevend gedrag, je haalt namelijk je geslachtsdeel in het openbaar te voorschijn.
Hiervoor geen geen APV nodig.
dit staat er in dat gaat niet om twee of drie gemeentes.Lies12 en dat noem je geen zeiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euh.. dat zég ik toch ook, Ron? Heb je mijn eerste reactie op dit antwoord gelezen? @Robin: ik plas overal wild, of dat nu binnen of buiten de bebouwde kom is. Maar waarschijnlijk telt het niet als je je urine zelf weer meeneemt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
N.B., Ron: en hopelijk ten overvloede: dat 'zeiken' was een woordspeling en niet vervelend of persoonlijk bedoeld. Vandaar ook de knipoog erachter.
ronron1212
9 jaar geleden
letten even niet goed op lies12 sorry.
ronron1212
9 jaar geleden
letten even niet goed op lies12 sorry.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt ronron. Maar schennispleging of aanstootgevend gedrag, daar gaat de vraag niet over. De vraag gaat over wildplassen. En dat mag. Je kan ook een boete krijgen als je te hard rijdt tijdens het plassen.
ronron1212
9 jaar geleden
Robina ik zou maar goed opletten wat er zijn nog al wat plaatsen waar het echt niet mag buiten de bebouwde kom
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat zegt de wet over als je nu binnen of buiten de bebouwde kom "keurig" plast en niet wild? Zou jij je laten weerhouden van wildplassen, als je echt op barsten staat?
Voor mannen en vrouwen zelfde regels, maar niet overal gelijk, zie:
WAT IS WILDPLASSEN EN WELKE BOETE KRIJG JE ERVOOR?
Wildplassen is het plassen in het openbaar, op een plaats die daar niet voor bedoeld is. Bijvoorbeeld tegen een boom, een lantaarnpaal of in een portiek. Dit geeft veel overlast, met name vanwege de stank. Vaak wordt wildplassen via de APV (algemene plaatselijke verordening) verboden en daarom krijg je er een boete voor. Buiten de bebouwde kom is wildplassen vaak niet strafbaar, afhankelijk van de plaatselijke verordeningen die zich vaak tot de bebouwde kom beperken. Als je wordt betrapt op wildplassen, kost je dat €130,-. Het boetebedrag van dit moment kun je vinden in de boetebase van het openbaar ministerie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt nergens onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen. Dit volgt uit het gelijkheidsbeginsel dat o.a. in de Grondwet staat. De vraag of specifiek vrouwen dus al dan niet mogen wildplassen, is daarom minder van belang. De plaats waar het gebeurt (buiten of binnen de bebouwde kom) is wel belangrijk, omdat de regels omtrent wildplassen doorgaans per gemeente worden geregeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van mij mag je plassen zoveel als je wilt, ook wild. Zolang er maar niemand hinder van ondervindt en zolang de riolering er maar op berekend is ;-)