Waarom krijgt een crimineel een zwart balkje op de ogen én een nl die (in het buitenland) is vermoord niet?

In NL wordt de privacy van een crimineel gewaarborgd door een zwart balkje op de ogen en slechts een deel van de naam. Als je echter (in het buitenland) vermoord wordt, lijkt deze privacy niet nodig en worden de nabestaanden niet ontzien, want dan wordt de volledige naam genoemd en geen balkje. Vanwaar is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Antwoorden (1)

In dit land wordt privacy nu eenmaal heel belangrijk gevonden en dit recht op privacy is zelfs in de wet/regelgeving opgenomen.
In het buitenland zijn over het algemeen die regels niet zo strikt en hier worden overtreders ook gewoon zichtbaar gemaakt. De kans dat nabestaanden hiervan gevolgen zullen ondervinden is in het buitenland echter niet zo groot dan in eigen land. Hier kent de buurt waarin de overtreder woont die persoon en ook de kennissenkring/ familie natuurlijk. Als diegene zichtbaar in beeld komt is het voor zijn familie natuurlijk rampzalig, want zij staan er vaak helemaal buiten.
amc