Als je een namaak product koopt in Suriname neemt de Duane het dan in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kaartjes eraf knippen, en doen alsof t al van je was voordat je op vakantie ging.
Dus met kleding; kaartjes eraf, een keer door de modder rollen en verfroemeld bij de "vuile kleren" duwen.

Antwoorden (1)

De douane mag in principe alle namaakproducten innemen, ongeacht het land van herkomst. "Voor eigen gebruik is het wel toegestaan om een (zeer klein) aantal nagemaakte artikelen mee te nemen naar Nederland" en dat geldt voor deze 'neppers':
* horloges voor eigen gebruik: max. 3
* Parfums/eau de toilette voor eigen gebruik: max. 250 ml
* Beeld-/geluidsdragers voor eigen gebruik: max. 3 stuks/dragers
(NB: Gekopieerde software en games mogen in het geheel niet worden ingevoerd.)
* Overige goederen voor eigen gebruik: max. 3 stuks

Zie verder hieronder.

"Schoenen, kleding, tassen, dure horloges, illegaal gekopieerde cd's en dvd’s of parfum. Deze merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel. De juridische term hiervoor is intellectuele eigendomsfraude. Het is verboden om deze artikelen in te voeren in Nederland. De douane neemt ze in beslag en de invoerder krijgt een boete.

Voor eigen gebruik is het wel toegestaan om een (zeer klein) aantal nagemaakte artikelen mee te nemen naar Nederland. Daarvoor geldt een richtlijn van het Openbaar Ministerie. Als de douane meer artikelen aantreft in uw bagage, dan neemt de douane alle artikelen van die goederensoort in beslag en krijgt u een boete.

De uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Goederen die per post of koeriersbedrijf naar Nederland worden geïmporteerd worden wel in beslag genomen door de douane. U kunt dan worden vervolgd.

Het ministerie van Financiën publiceert jaarlijks cijfers hoeveel namaakartikelen door de douane worden onderschept. Deze cijfers zijn onderverdeeld naar jaartal, goederensoort en herkomst en plaats van onderschepping."
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus een namaak koptelefoon van beats mogen wel?
Computoon
10 jaar geleden
Als je 'm zelf in Suriname koopt en je er niet meer dan 1 koopt, hij bovendien voor eigen gebruik is en je verder niet meer neppers koopt: ja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik er 2 meeneem 1 tje Wil ik meenemen voor een goede vriend