Belasting vragen over verstuurd pakketje, mag dat?

Als ik een pakketje stuur naar het buitenland voor familie, dus als een Gift. Mag er dan bij de pakket service daar gevraagd worden om belasting te betalen over de inhoud? "zo niet, dan krijg je je pakketje niet mee". In Nederland is er toch al belasting over betaald, ik vind het raar dat er dan nog eens belasting over betaald moet worden. Het gaat hier om een pakketje naar Vietnam trouwens.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe dat in Vietnam geregeld is, is waarschijnlijk anders dan hier. Hoezo is er in Nederland belasting over betaald?
fisbel
9 jaar geleden
U exporteert de goederen. U hoeft geen belasting of BTW te betalen. Of er in Vietnam inklaringskosten zijn is mij niet bekend.
http://www.mkbservicedesk.nl/890/hoe-zit-met-btw-export-goederen.htm

Het beste antwoord

Ja, het land buiten de EU kan dan van de ontvanger invoerbelasting vragen inderdaad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat kan toch alleen als men weet wat er in zit? Bij een aangetekende verzending mag het pakketje toch helemaal niet opengemaakt worden, behalve door de douane?