Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Belasting vragen over verstuurd pakketje, mag dat?

Als ik een pakketje stuur naar het buitenland voor familie, dus als een Gift. Mag er dan bij de pakket service daar gevraagd worden om belasting te betalen over de inhoud? "zo niet, dan krijg je je pakketje niet mee". In Nederland is er toch al belasting over betaald, ik vind het raar dat er dan nog eens belasting over betaald moet worden. Het gaat hier om een pakketje naar Vietnam trouwens.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
625
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe dat in Vietnam geregeld is, is waarschijnlijk anders dan hier. Hoezo is er in Nederland belasting over betaald?
fisbel
9 jaar geleden
U exporteert de goederen. U hoeft geen belasting of BTW te betalen. Of er in Vietnam inklaringskosten zijn is mij niet bekend.
http://www.mkbservicedesk.nl/890/hoe-zit-met-btw-export-goederen.htm

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, het land buiten de EU kan dan van de ontvanger invoerbelasting vragen inderdaad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat kan toch alleen als men weet wat er in zit? Bij een aangetekende verzending mag het pakketje toch helemaal niet opengemaakt worden, behalve door de douane?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding