Wat moet ik voorstellen bij het vak belastingrecht?

Is dit net als vermogensrecht of zijn het gewoon theoretisch rekenopdrachten met een paar regels?

12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Dat is afhankelijk van het niveau van de opleiding. In praktische opleidingen leer je meer de rekenkundige kant van de zaak en in theoretische opleidingen leer je meer over het hoe en waarom en de achtergronden van belastingwetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Ik doe economie op de uni, lijkt het op vermogensrecht want dat vind ik echt verschrikkelijk!
Het is niet net als vermogensrecht. Vermogensrecht betreft goederenrecht en verbintenissenrecht, terwijl belastingrecht behandelt waarover belasting verschuldigd is (grondslag) en hoe dat wordt berekend.

Zoals al is gezegd, verschilt het per soort opleiding wat je zult krijgen en of dat vooral rekenen of vooral de achterliggende gedachte is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Ik hoop maar dat het rekenen is sinds die wetboeken citeren en uitleggen niet mijn ding is