Wat is de boete voor onverzekerd rijden in 2014?

Wie weet wat de hoogte is van een boete voor onverzekerd rijden?
En wordt deze per dag berekent?

Toegevoegd na 29 minuten:
En is de kans 100% dat je de boete krijgt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De eigenaar van een auto heeft een verzekeringsplicht. De auto moet minimaal WA verzekerd zijn. Als de auto niet verzekerd is, kan de eigenaar een boete tegemoet zien van 396 euro in 2013 en 550 euro in 2014
ronron1212
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://financieel.infonu.nl/geld/114812-boete-onverzekerd-rijden-auto-en-artikel-34-verklaring.html
Computoon
9 jaar geleden
Ik vind het een erg lage boete in verhouding tot de hoogte van schadebedragen. Ik zou een bedrag van minstens het tienvoudige verwachten.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja vind ik ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is natuurlijk de boete bij constatering. Bij een aanrijding draait degene voor alle schade zelf op... en dat is het tienvoudige om mee te beginnen!
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat is weer iets anders dat wordt niet gevraagd maar dan zijn de consequenties veel groter.