Waarom is de wa verzekering voor een auto ouder dan 10 jaar duurder?

Inshared heeft de premie van de WA verzekering deze maand verhoogd, omdat de auto nu ouder dan 10 jaar is geworden. In hun algemene voorwaarden staat dat de premie afhankelijk is van de leeftijd.

Waarom is de premie voor een WA verzekering van een auto van meer dan 10 jaar oud, dan duurder?

Veroorzaakt een auto van 10 jaar oud dan gemiddeld meer ongelukken dan een auto die nieuwer is ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Statistisch gezien komen schades en ongelukken vaker voor bij oudere auto's. Dat ligt niet alleen aan de auto die minder technische voorzieningen heeft om de boel heel te houden, maar vooral aan het rijgedrag van bestuurders van oudere auto's. In Shared is geen uitzondering met het berekenen van een hogere premie, FBTO doet het ook.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Blijft gek dat dit gegeneraliseerd wordt. Immers is er al het schade vrije jaren principe dat dit al zou moeten regelen.