Hoe sterk sta ik juridisch?

Sinds een jaar of 4 ben ik met de woningbouw bezig om de brandtrap, van mijn bovenburen die in mijn tuin staat, te veranderen.
Toen ik het huis kocht stond er niets in de koopakte over deze brandtrap en nadat hun gesteld hebben dat ik een onderzoeksplicht had en ik, via het juridisch loket bericht terug gegeven heb dat mijn onderzoeksplicht in het niet valt bij hun informatieplicht, waren we dit voorjaar zo ver dat de brandtrap, op kosten van de woningbouwvereniging gedraaid zou worden en er zou een uitgang gemaakt worden direct richting voetpad.
Ik wil deze brandtrap weg hebben ivm overlast van bovenburen die deze trap gebruiken als verkorte routte naar de bushalte en vanwege mijn zoon van 2 die het erg aantrekkelijk vind om omhoog te klimmen.

Nu krijg ik vandaag bericht van de advocaat van de woningbouw dat er niets gedaan word aan de brandtrap omdat deze nu vrij is van begroeiing(ik heb de trap vrij gemaakt toen we hadden afgesproken dat deze gedraaid zou worden)

Ik ben nu dus heel erg boos (vandaar dat mijn verhaal misschien iets warrig is) en vraag me af hoe sterk ik juridisch sta om de branmdtrap toch te laten draaien op kosten van de woningbouw?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk eens op de site van www.jurofoon.nl. Ik ben er zelf lid van en dan kan je met ze mailen, bellen, online vragen stellen. Dit zijn juristen, dus die weten meer als niet rechten gestudeerden. Als je lid bent, dit kost € 45.- per jaar kan je gratis bellen, krijg je best veel korting als je een advocaat nodig hebt en heb je nog wat voordelen. Je kunt ze zo ook bellen, maar dat kost meer geld en zo`n gesprek heb je niet in 5 min. gevoerd. Ik zou zeggen, kijk eens even. Is toch ook best een interessante site. Toegevoegd na 10 minuten: Als je ze als niet lid belt, kost het €0,80 p.m. met een maximum van € 40,- (is al bijna het lidmaatschap per jaar). oh ja, je kunt ook met ze chatten en voorbeeldbrieven, contracten etc. downloaden.

Een bevriende advocaat zegt altijd: Recht hebben en recht krijgen is TWEE... Ik kan je kansen niet inschatten, zelfs deskundigen kunnen vaak niet eens de uitkomst van een geding voorspellen... Dus ik kan het zeker niet, ga aub meteen naar een huisarts, oh sorry gratis raadsheer en laat het uitzoeken... Recht hebben en recht krijgen is TWEE...

Het is een oneigen gebruik van de brandtrap, met overlast Je zal het wel moeten kunnen bewijzen. Video opnamen? Getuigen van buren e.d. Ik denk dat je sterk staat! Er zal ook een haalbare oplossing moeten zijn, maar die is er volgens jouw verhaal.

Als je gelijk hebt. Sta je heel sterk.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om in deze situatie te zitten. Desondanks denk ik niet dat het juridisch erg is als de buren gebruik maken van deze trap ook al is er geen brand in hun huis. Ik denk dat je het jezelf zo comfortabel mogeljik moet maken en een hekje voor de trap moet zetten zodat je zoon niet zomaar naar boven kan klimmen. Als je namelijk juridische maatregelen zou willen nemen moet je je afvragen of conflicten met je huisbaas en buren het allemaal misschien niet waard is. Bovendien heb je een advocaat, zal die niet het beste weten wat je kansen van slagen zijn. Ik denk dat het draaien van de trap een kostenpost is waar de woningbouwvereniging niet op zit te wachten. Als ze geld willen uitgeven zullen ze dat liever aan hun juridisch adviseur uitgeven, die zit vaak toch al bij hun in dienst. Is het echt zo vervelend als je buren door je tuin naar buiten gaan, nu wel omdat je met ze in conflict bent. Kun je niet proberen een beter contact met ze in stand te brengen om te zorgen dat ze wat meer rekening met jullie gaan houden. Straks maken ze weer op een andere manier overlast als alles te hoog gaat oplopen.

Als je alle benodigde papieren, en getuigen in bezit heeft. En een goede advocaat. Denk dat je dan iets voorop loopt. Succes.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100