Wel of geen politie bellen bij onzekerheid of iemand zich wederrechtelijk in een woning bevindt?

Het huis tegenover ons staat helemaal leeg. En staat al een half jaar te koop. Er woonde een echtpaar die al volwassenen kinderen hebben.

Vanacht zie ik ineens een jonge knul (18) binnen lopen om 1:00 hij heeft her en der verlichting aan gedaan. Hij is voor zover ik weet niet de zoon van het echtpaar.

De woning staat nog steeds te koop en ik kan me niet voorstellen dat hij deze gekocht heeft vraagprijs €569.000 dus tenzij hij de lotto heeft gewonnen of zo iets...

Ik vind het vreemd. Maar misschien is hij daar wel met een geldige reden. Er valt niets te halen behalve misschien leidingwerk of iets dergelijks.

Wel of geen politie bellen?

Toegevoegd na 17 uur:
Politie gebeld. Die hebben gecontroleerd. Het huis verkoopt slecht. Komen geen kijkers (te duur denk ik) De eigenaar heeft het tijdelijk verhuurd.

9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon bellen inderdaad: als meneer een goede reden heeft voor zijn aanwezigheid is er niets aan de hand, als hij dat niet heeft zijn je buren je heel dankbaar.

Het beste antwoord

Als ik jou was , dan zou ik WEL de politie bellen. Leg hun alles uit, dan beslissen zij ook meteen of het nodig is om te komen of niet.Al is het maar leidingwerk, dat kan aardig wat verdienen op een zwarte markt.Ik heb gezien dat ze dat smelten, nieuw maken en dan verkopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Idd de politie gebeld. Er zitten huurders in. Maar dat wisten wij niet.

Andere antwoorden (1)

Altijd de politie bellen als je niet zeker bent of iemand een overtreding begaat. Beter te veel dan te weinig. Als die persoon is komen kijken wat er te slopen valt kan hij daar aardig veel schade aanbrengen.