Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik betrouwbare informatie vinden over rechtsbijstand?

Heb een geschil met een instantie. Ze zeidden dat ik rekening moest houden met het feit dat het tot een rechtzaak zou kunnen komen.
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Daarom wil ik van tevoren wat informatie opzoeken over waar je rechtsbijstand zou kunnen aanvragen. En wat het eventueel gaat kosten.
Ik hoop dat het niet zover zal komen, maar neem liever het zekere voor het onzekere!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
565

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het vroegere Bureau voor Rechtshulp heet nu Het Juridisch Loket. Rechtstreeks of via hen kun je je vragen beantwoord krijgen, zo nodig wordt er een advocaat toegewezen

Bij weinig draagkracht kan je via hen ook een zogenaamde Toevoeging regelen, namelijk dat het allergrootste deel betaald wordt door Raad voor de Rechtsbijstand. Eigen bijdrage 13.50 voor licht advies, 90.00 als er een advocaat vanalles moet doen en 90.00 per rechtsgang oftewel per keer dat je naar een rechtbank moet danwel in hoger beroep. Je eigen bijdrage krijg je meestal terug als je je gelijk kunt halen (bedragen zijn misschien veranderd).

Afspraak maken voor zo'n intake-gesprek kan via 0900-8020 en/of via www.hetjl.nl. In mijn woonplaats kan je er ook gewoon heen gaan, nummertje trekken, en aan de balie horen hoe nu verder

"Het Juridisch Loket is een onafhankelijke, door de overheid gesteunde organisatie, die iedereen met een juridische vraag helpt. Snel, goed en gratis."

succes! niet laten intimideren heh! Een instantie zit echt niet te wachten op rechtszaken.. En de aanhouder wint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kassa kun je aanschrijven...