Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn 7 jarig dochter was door haar klasgenot (8 jaar) op grond gegooid, ze kregt licht hersenschuding. Is die jonge aanspraklijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Wat zou je willen claimen dan? Dit is kinderspel, en natuurlijk vervelend, maar ze zal het overleven, en sterker door worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig een lichte hersenschuding. de verzekerings maatschappij moet alles vergoeden lijkt mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je schade dan zijn de ouders aansprakelijk voor de schade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Kinderen rotzooien nou eenmaal wat aan, ze stoeien, vallen, duwen, trekken enzovoorts. En daarbij lopen ze wel eens wat op. Daarbij is aansprakelijkheid niet aan de orde. Als je het idee hebt dat dit kind heel vaak dit soort 'ongelukken' veroorzaakt is het wel iets om op school over te gaan praten of de ouders van op de hoogte te stellen.

Mijn zoon heeft ooit een T-shirt van een klasgenootje kapot gebeten. Dat heb ik toen wel vergoed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er iets kapot is gegaan zou ik gewoon even met die ouders over praten.
alle kinderen vechten/vallen wel eens, ik zou er niet teveel gedoe over maken
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk of die jongen het met opzet heeft gedaan of niet. Dat zal moeilijk te bewijzen zijn. Daarnaast kan je die jongen niet aansprakelijk stellen, zijn ouders wel.

Als jij kosten heb moeten maken voor onderzoek in het ziekenhuis (wat niet verzekerd is), kan je claimen bij de ouders.

Eventuele schade die je bij zijn ouders claimt, hebben zij als het goed is weer een AVP (WA-verzekering) voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het in de school is gebeurt is de school aansprakelijk(vroeger hoorde daar de weg van een naar school ook bij) als het ergens anders gebeurt is zijn de ouders aansprakelijk voor de geleden financiële schade. Verwacht dus geen zak geld van die ouders omdat hun zoon uw dochter pijn heeft gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En anders is het oog om oog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt schade hebt geleden en er is iets stuk gegaan, dan wel. De hersenschudding en het artsenbezoek, valt onder de verzekering en wordt gewoon vergoed.
Het zou voor mij nog wel uitmaken of het om opzet gaat of gewoon in het spel is gebeurd.
Het zijn toch kinderen en soms spelen ze een beetje te ruw. Dan kun je er over praten maar om meteen aansprakelijk te stellen is er denk ik meer nodig.
(kapotte bril ofzo)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft waarschijnlijk een Wa verzekering,vergeet geen smartegeld te vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zijn ouders zijn aansprakelijk op deze leeftijd. De vraag is of hier sprake is van opzet (getuigen) of spel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding